در گفت و گو با جماران

محمد وکیلی: والیبال ایران المپیک را از دست داده/ کولاکوویچ به ناحق برکنار شد

کارشناس والیبال ایران گفت: کولاکوویچ پنج سال است که هدایت صربستان را به عهده دارد و برای چنین بازی روز شماری می‌کرد که شایستگی خودش را اثبات کند.

لینک کوتاه کپی شد

محمد وکیلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جماران، در خصوص شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان در نخستین بازی هفته اول لیگ ملت‌ها گفت: بازی بدی نبود چون بازی اول رقابت سختی است. سال المپیک سالی است که تیم‌ها از تمام ظرفیتشان استفاده می‌کنند و سعی دارند بهترین و باتجربه ترین بازیکنان خود را بیاورند؛ تلاش بچه‌های ما هم خوب بود اما چند نکته را باید در نظر بگیریم چون صربستان باتجربه تر از ما بود؛ مسئله بعدی این که کولاکوویچ شناخت بیشتری نسبت به ما داشت چون چهار سال کنار بچه‌های ایران مربیگری کرده بود و تیم را مثل کف دستش می‌شناخت. پائز هم زحمت خود را کشید اما بازیکنان ما را نمی‌شناخت ولی در کل عالی بازی نکردیم اما قابل پیش بینی بود.

تیم ملی در ست اول اختلاف امتیاز خوبی داشت اما با عدم تمرکز نتیجه را واگذار کرد؛ پس ما با تمرکز و تلاش بیشتر می‌توانستیم پیروز مسابقه باشیم؛ با این وجود باز هم اعتقاد دارید بازی بدی نبود؟ او در پاسخ به این سوال تصریح کرد: دقیقا درست است؛  در لحظاتی بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند اما ما بازی بدتر از این را هم دیدیم به خاطر همین من با مسابقات سال‌های گذشته مقایسه می‌کنم. شاید انتظار ما این است که تیم عالی شده باشد اما این اتفاق رخ نداد و صربستان هم این بازی برایش فوق‌العاده حساس بود چون کوبا برزیل را شکست داده و با صربستان رقیب است بنابراین کور سوی امید برای المپیک را هم از دست دادیم.

وکیلی افزود: گاهی اوقات می‌گویند معجزه اما در سطح ورزش از 100 بازی یک بازی چنین اتفاقی پیش می‌آید. در کل فکر می‌کنم المپیک را از دست دادیم و باید شروع کنیم به ساختن روحیه بچه‌ها چون با یک ماه تمرین و سه بازی تدارکاتی مقابل برزیل نباید انتظار زیادی داشته باشیم. امکانات تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها واقعا از ما بهتر است و این موضوع انکار ناپذیر است. در کل برای من این نتیجه قابل پیش بینی بود چون صربستان را می‌شناسم. ما کولاکوویچ را بعد از این که تیم ملی را به المپیک برد به ناحق برکنار کردیم در حالی که باید زمان می‌دادیم در المپیک هم مربیگری می‌کرد اما به هر دلیل آلکنو را آوردیم و حتی او را هم حمایت نکردیم و همین طور پشت سرهم سرمربی تغییر دادیم. کولاکوویچ پنج سال است که هدایت صربستان را به عهده دارد و برای چنین بازی روز شماری می‌کرد که شایستگی خودش را اثبات کند بنابراین کاملا واضح بود که برای پیروزی آمده است.

 کارشناس والیبال ایران در خصوص حضور نداشتن بازیکنان باتجربه از جمله محمد موسوی، سعید معروف و .... کنار تیم ملی گفت: ما 50 درصد پتانسیل تیم را نداشتیم و بازیکنانی بودند که می‌توانستند کمک کنند اما به نظرشان احترام می‌گذاریم. اگر سعید معروف  مربی و حتی بازیکن هم بود، هم امیر غفور و هم موسوی به تیم بازمی‌گشتند چون می‌گفتند پشتمان به یک لیدر گرم است. به هر حال این بازیکنان یک ارتباط عاطفی با یکدیگر دارند اما ما به عنوان یک بزرگتر نتوانستیم لیدر تیم که سعید معروف بود را نگه داریم. وقتی در المپیک قبلی مقابل ژاپن باختیم و معروف با ناراحتی گفت دیگر نمی‌خواهم بازی کنم  نباید به سادگی از این موضوع می‌گذشتیم و باید با ملاطفت فضا را برای او آماده می‌کردیم؛ باید تا جایی که امکان دارد از عصاره تجربه بازیکنان استفاده کنیم. قطعا اگر بازیکنان با تجربه ما مقابل صربستان بودند این تیم استرس داشت ولی وقتی یک تیم متحول می‌شود رقیب با خودش می‌گوید تا این تیم به تجربه برسد ما عبور کردیم. بعد از این مسابقات باید به یک ثبات برسیم چون ساختن بازیکن یک طرف اما نگه داشتن آن هم خیلی مهم است اما ما در نگه داشتن بازیکنانمان سلیقه به خرج نمی‌دهیم و خیلی هم افتخار داریم که جوانگرایی می‌کنیم در صورتی که هیچ تیمی آنقدر جوانگرایی نمی‌کند. به هر حال ما از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم. من با هیچ کس خصومت ندارم و وقتی مردم و خانواده والیبال خوشحال باشند ما هم جزو آنها هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید