جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

ایران 4-1 فلسطین؛ برد پرگل اما بی کلین شیت!

تیم ملی فوتبال ایران اولین بازی خود در جام ملت ها را با پیروزی پشت سرگذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در جام ملت های آسیا 2023 از ساعت 21 در در اجوکیشن سیتی به مصاف فلسطین رفت و با نتیجه 4 بر 1 از سد حریف خود گذشت.

پس از پایان این دیدار سامان قدوس به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. هافبک تیم ملی ایران در این دیدار موفق شد ۲ بار پاس گل بدهد.

گزارش بازی

ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج صفی، شجاع خلیل زاده، علیرضا جهانبخش، سعید عزت اللهی، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد، محمدحسین کنعانی زادگان، سامان قدوس، مهدی قایدی

فلسطین: رامی حماده، محمد رشید، یاسر حامد، عدی خروب، مصعب البطاط، تامر صیام،‌ محمود ابو ورده، کامیل سالدانیا، شهاب قنبر، میلاد تیرمانینیو زید قنبر

 

دقیقه 2 پاس احسان حاج‌صفی در سمت چپ زمین برای مهدی قایدی را این بازیکن به میانه زمین برد و به سامان قدوس رساند که این بازیکن دوباره قایدی را در جناح چپ صاحب توپ کرد و ارسال چیپ و زیبای این بازیکن را قدوس با مهار عالی به کریم انصاری‌فرد رساند تا این بازیکن یک دقیقه و 4 ثانیه پس از شروع بازی با ضربه بغل پا اولین گل جام ملت‌ها را بزند. در دقیقه 12 ضربه ایستگاهی به دست آمده برای تیم ملی ایران با خطا روی سامان قدوس در پشت محوطه جریمه فلسطین را قدوس با ارسال تماشایی به مقابل تیرک دوم فرستاد تا شجاع خلیل‌زاده به شکل تکل زدن و شوت محکم گل دوم را بزند. دقیقه 38: مهدی قایدی کار تیمی عالی بازیکنان ایران نتیجه داد و علیرضا جهانبخش پس از اینکه توپ را از کریم انصاری‌فرد گرفت، با یک پاس در عمق زمینی مهدی قایدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این ستاره ریزنقش با شوت سرضرب و زمینی گل سوم را به ثمر رساند. شجاع خلیل‌زاده، زننده گل دوم ایران مقابل فلسطین پس از سپری کردن دقایق طولانی با مصدومیت و احساس درد از ناحیه مچ پا، در دقیقه 44 جای خود را به سید مجید حسینی داد. دقیقه 6+45 ضربه ایستگاهی به دست آمده برای فلسطین در میانه میدان و ارسال توپ به محوطه جریمه را عزت‌اللهی اشتباه دفع کرد، و توپ به تامر صیام رسید تا ضربه سر به تور دروازه بچسبد و گل اول فلسطین را در جام بزند.

 

در ابتدای  نیمه دوم کریم انصاری فرد و مهدی قایدی جای خود را به سردار آزمون و محمد محبی دادند. دقیقه 55 پاس رو به جلوی علیرضا جهانبخش را سامان قدوس با یک پاس در عمق از بین دو مدافع فلسطین عبور داد و به صادق محرمی رساند که فرار سریع و در ادامه ارسال زمینی این بازیکن را رامی حماده به شکل ناقص برگشت داد تا سردار آزمون از راه برسد و زودتر از مهدی طارمی توپ را با پای چپ تبدیل به گل کند.

امارات نیز قبل از این بازی 3 بر 1 از سد هنگ کنگ گذشت.

 

 

 
 
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
ایران 4 1 فلسطین یکشنبه 24 دی 21
هنگ کنگ     ایران جمعه 29 دی 21
ایران     امارات سه شنبه 3 بهمن 18:30

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
قطر 3 0 لبنان جمعه 22 دی 19:30
استرالیا 2 0 هند شنبه 23 دی 15
چین 0 0 تاجیکستان شنبه 23 دی 18
ازبکستان 0 0 سوریه شنبه 23 دی 21
ژاپن 4 2 ویتنام یکشنبه 24 دی 15
امارات 3 1 هنگ کنگ یکشنبه 24 دی 18
ایران 4 1 فلسطین یکشنبه 24 دی 21
کره جنوبی     بحرین دوشنبه 25 دی 15
اندونزی     عراق دوشنبه 25 دی 18
مالزی     اردن دوشنبه 25 دی 21
تایلند     قرقیزستان سه شنبه 26 دی 18
عربستان     عمان سه شنبه 26 دی 21

دیدگاه تان را بنویسید