اسماعیل حلالی در گفت و گو با جی پلاس

از همیشه به قهرمانی آسیا نزدیک تریم/ شاید با یک اشتباه همه چیز از دست برود

یک کارشناس فوتبال معتقد است شرایط تیم ملی در جام ملت های آسیا از هر زمانی مناسب تر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا از روز جمعه با دیدار تیم های قطر و لبنان آغاز شد و تیم ملی ایران امروز در نخستین بازی خود در گروه C به مصاف فلسطین می رود.

اسماعیل حلالی، مربی فوتبال و بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس درباره شرایط تیم ملی گفت: تیم ملی ما در بهترین فرم خود قرار دارد و از نظر گروهی هم  وضعیت خوبی داریم. از نظر حضور لژیونرها در تیم ملی هم وضعیت مناسبی داریم و به نظرم یک تیم رویایی داریم که می توان با تفکرات و مدیریت قلعه نویی موفق شد. به نظرم از همیشه به جام نزدیک تر هستیم و بیش از هر زمانی شانس قهرمانی داریم مگر اینکه خودمان اشتباه کنیم و دچار برخی مسائل حاشیه ای مثل جام ملت های قبل شویم. مثل بازی با ژاپن که داور سوت نزده 4 بازیکن بازی را رها کردند و نهایتا بازی از دست رفت و تیم حذف شد. این اشتباه ها نباید تکرار شوند چون جام ملت ها، آزمونی بزرگ است و شاید با یک اشتباه همه چیز از دست برود.

حلالی درباره مصاف با رقبای قوی در جام و شرایط تیم ملی در مقایسه با کره و ژاپن گفت: نباید فراموش کرد که همین رقبا هم به طرز وحشتناکی از ما می ترسند؛ درست است که تیم های خوبی دارند اما ما هم تیم دست و پا بسته ای نیستیم. تقریبا شرایط مشابهی با این رقبا به خصوص ژاپن داریم چون آن ها هم در سال های اخیر خیلی شرایط خوبی داشته اند. به نظرم تیم ما الان از کره هم جلوتر است و ممکن است تیم هایی مثل ژاپن یا استرالیا ما را اذیت کنند. البته این به معنی قوی تر بودن آن ها نیست بلکه وضعیت آن ها به تیم ما می چربد، اما ما هم فرم فوق العاده ای داریم.

بازیکن اسبق فوتبال ایران در پایان درباره انتقادها به تیم ملی مبنی بر عدم پوست اندازی بعد از جام جهانی و لزوم تغییر نسل در تیم ملی گفت: جام ملت ها جای تغییر نسل نیست و انتخاب این نفرات بهترین کار بود. بعد از جام ملت ها باید به فکر تغییر نسل و پوست اندازی بود چون از نظر بازیکن سازی خیلی ضعیف کار کرده ایم، قطعا در آینده به مشکل بر می خوریم. ما اصلا به ساختار پایه اهمیت نمی دهیم و در این حوزه ضعیفیم. همه کسانی هم که از لزوم کار در این بخش می گویند فقط شعار می دهند چون در عمل بخش پایه برای ما اهمیتی ندارد. همین الان هم اتفاقات خوبی در فوتبال ما نمی افتد و فقط سپاهان توانسته دو یا سه مهره خوب ارائه دهد. ما حتی مهره خوبی در سطح لیگ هم نداریم که امیدوار به حضور آن ها در سطح ملی باشیم و خیلی امیدی نیست. چون کار ما در بحث بازیکن سازی و تامین پشتوانه های تیم ملی خیلی سخت است.

دیدگاه تان را بنویسید