نشست خبری جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛

ایران تیم بزرگی است اما...

سرمربی تیم ملی فوتبال فلسطین، ژاپن و کره جنوبی را دو شانس اصلی قهرمانی جام ملت ها می داند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مکرم دبوب سرمربی تیم ملی فوتبال فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار تیم ملی کشورش مقابل ایران در رقابت های جام ملت های آسیا گفت: دعای ما برای فلسطین است تا زخمی ها هر چه زودتر شفا پیدا کنند و خداوند فلسطینی‌ها را یاری کند به نظرم بازی سختی را مقابل ایران داریم. همه بازی ها در این رقابت ها مهم است و ما در اینجا هستیم تا نتیجه مطلوب را کسب کنیم.

سرمربی فلسطین درباره شانس های قهرمانی این رقابت ها بیان داشت: تیم ملی ایران یکی از بهترین تیم های آسیا به شمار می آید و بازیکنان با توانایی بالا دارد ولی به نظرم ژاپن و کره جنوبی دو شانس اصلی قهرمانی در این تورنمت به شمار می آیند. در بازی فردا مقابل ایران می تواند هر اتفاقی بیافتد چون ما در بازی های دوستانه اخیرمان مقابل استرالیا و عربستان نتایج خوبی گرفتیم. در این رقابت ها همه بازی ها مهم است و هدف ما این است که با کسب امتیاز مناسب در بازی فردا مسیر خود را برای صعود از مرحله گروهی هموار کنیم و ملت مان را در این شرایط سخت جنگی خوشحال کنیم.

سرمربی فلسطین درباره شهادت هانی سرمربی تیم های پایه های این کشور، گفت: من شهادت کاپیتان هانی را به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم. اگر او به شهادت نمی رسید می توانست عضوی از کادرفنی تیم ما در جام ملت های آسیا باشد. فقط او نیست که در این جنگ از دست دادیم بلکه بسیاری از ورزشکاران در غره به شهادت رسیدند و برای شادی روح همه آنها دعا می کنیم.

دبوب درباره ترکیب تیم ملی این کشور نسبت به جام ملت های آسیا امارات، گفت: بله بسیاری از بازیکنان ما در دوره سابق در این دوره هم حضور دارند. به نظرم این گروه کنونی در تیم ملی فلسطین توانایی بالایی دارند  و می‌توانند اولین پیروزی فلسطین در جام ملت های آسیا را به ارمغان بیاورند.

سرمربی فلسطین درباره شرایط روحی بازیکنان در این مسابقات همزمان با جنگ غزه، گفت: تلاش می‌کنیم در شرایط کنونی تمرکز بالایی داشته باشیم. بازیکنان و کادرفنی قبل از تمرینات و بعد از تمرینات اخبار کشورمان را دنبال می‌کنیم. اما ما با تمام قوا در این مسابقات بازی می‌کنیم تا به دنیا نشان دهیم که فلسطین وجود دارد و پرچم فلسطین بالاست.

همچنین مصعب البطاط که به نمایندگی از بازیکنان تیم ملی فوتبال فلسطین در نشست خبری قبل از دیدار با ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 شرکت کرده بود، صحبت‌های خود را با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غزه آغاز کرد و اظهار داشت: آمرزش روح شهدا و شفای مجروحان فلسطین را از خداوند می‌خواهم. ان‌شاءالله فلسطین به پیروزی نزدیک است.

وی به حضور خود در مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت: ما بازیکنان هم بخشی از مردم و مسئله مربوط به فلسطین هستیم. باعث افتخار من بود که در مراسم افتتاحیه جام شرکت کردم. از دولت و فدراسیون فوتبال قطر و همچنین حسن الهیدوس (کاپیتان تیم ملی قطر) به همین خاطر تشکر می‌کنم و امیدوارم آنها باز هم قهرمان آسیا شوند.

کاپیتان تیم ملی فلسطین در مورد وضعیت آمادگی بازیکنان این تیم برای شرکت در جام ملت‌های آسیا 2023 تصریح کرد: آماده‌سازی خوبی برای جام ملت‌ها داشتیم و در سطح آمادگی خوبی قرار داریم. توقف بازی‌های داخلی فلسطین هم در این مسئله تأثیر زیادی داشت. ما اهمیت جام ملت‌های آسیا و سختی دیدارهای این تورنمنت را می‌دانیم.

دیدگاه تان را بنویسید