جی پلاس

کامران قاسمپور چه زمانی به تشک بر می گردد؟

فدراسیون کشتی زمان بازگشت قهرمان جهان به روی تشک را مشخص کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور هفته گذشته در ساری برگزار شد که کامران قاسمپور، غایب بزرگ این رقابت ها بود؛ قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان در سال های 2021 و 2022، بعد از آنکه مسابقات جهانی 2023 را به دلیل مصدومیت از دست داد، تصمیم به تغییر وزن و حضور در وزن المپیکی 97 کیلوگرم گرفت.

بر اساس چرخه انتخابی، قاسمپور می بایست به دلیل تغییر وزن کارش را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز می کرد اما او در تمرینات تیم مازندران مصدوم شد و در ادامه با تایید پارگی 30 درصدی کشاله ران، فدراسیون به او مجوز داد تا یک شانس دیگر برای ملی پوش شدن داشته باشد.

در وزن 97 کیلوگرم در مسابقات کشوری، امیرعلی آذرپیرا به قهرمانی رسید و به این ترتیب رقابت اصلی در این وزن بین این 2 نفر خواهد بود و بعید است نفرات دیگری همچون مجتبی گلیج یا محمدحسین محمدیان به این دایره وارد شوند.

بر اساس اعلام فدراسیون کشتی، تورنمنت رنکینگ زاگرب که روزهای 12 تا 16 بهمن در کرواسی برگزار می شود، آخرین مهلت قاسمپور برای بازگشت به تشک است و او اگر به این مسابقات هم نرسد، باید قید المپیک را بزند؛ به این ترتیب با توجه به اینکه ایران در این وزن سهمیه المپیک را هم نگرفته، به نظر می رسد قاسمپور و آذرپیرا هر دو به زاگرب اعزام شوند تا هم قاسمپور در وزن جدید محک بخورد و هم این تورنمنت به نوعی یک انتخابی بین آن ها باشد. به این ترتیب قاسمپور می بایست حدودا 40 روز دیگر در مسابقات کرواسی به روی تشک برود تا بتواند شانس حضور در المپیک را داشته باشد و در غیر این صورت باید با رویای پاریس خداحافظی کند.

دیدگاه تان را بنویسید