مهر تایید فغانی بر تصمیمات جنجالی بنیادی فر

علیرضا فغانی بر این باور است که تصمیمات روز گذشته موعود بنیادی فر در دربی تهران کاملا صحیح بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ علیرضا فغانی، داور ایرانی که ساکن استرالیا است، در گفتگو با فوتبال ۳۶۰ درباره صحنه‌های داوری دربی صحبت کرد:

صحنه مشکوک به پنالتی روی دروازه استقلال در دقیقه ۱۲: در این صحنه مدافع استقلال، مهاجم پرسپولیس را می‌گیرد و در هنگام گرفتن او سر می‌خورد و اگر به این صحنه اکتفا کنیم پنالتی است اما نکته مهم این است که باید صحنه باز بازی را هم ببینیم که در زمان درگیری توپ در بازی بوده یا نه. وقتی زمان ضربه ترابی را می‌بینیم، سهرابیان زمین خورده و خطا تمام شده یعنی خطا در زمانی اتفاق افتاد که توپ در زمین نبوده است. پس این صحنه نمی‌تواند پنالتی باشد.

صحنه برخورد توپ به دست ترابی در دقیقه ۳۷: در قانون جدید وقتی بازیکن آگاهانه بازی می‌کند و توپ به دستش می‌خورد، چون نمی‌تواند موقع شوت دستش را ببندد، صحنه هند نیست و این صحنه هم پنالتی نبود.

تکل امید حامدی‌فر دقیقه ۶۰: در این صحنه چون لحظه‌ای که پای بازیکن آبی روی مچ بازیکن قرمز آمده، زانوی بازیکن آبی خم است و کامل روی پا نرفته و پای مستقیم نرفته، کارت قرمز مستقیم ندارد. خود بازیکن قرمز هم سمت بازیکن آبی رفته و برخورد اجتناب‌ناپذیر است. این صحنه کارت زرد دارد و برای کارت زرد VAR وارد نمی‌شود و تیم داوری باید تصمیم بگیرد و VAR نمی‌تواند دخالت کند.

سرنگونی پیمان بابایی در محوطه جریمه پرسپولیس دقیقه ۸۳: بهترین صحنه از پشت دروازه است و خود بازیکن آبی وقتی وارد محوطه می‌شود از دستش استفاده می‌کند و بازیکن قرمز را می‌کشد. بازیکن قرمز هم در همین درگیری از دستش استفاده می‌کند که تعادل بازیکن آبی به هم می‌خورد. در این صحنه تصمیم داور کاملا درست بود.

پنالتی استقلال دقیقه ۲+۹۰: داور از زاویه خودش صحنه را دیده و گفته پنالتی نیست ولی در زاویه مخالف برخورد پای چپ بازیکن قرمز با بازیکن آبی به نظر می‌رسید و همین باعث شد به VAR برود. داور هم این برخورد را پنالتی تشخیص داد و وقتی بازیکنی تکل می‌زند عواقب برخوردهای بعدی با خودش است. در زاویه خود داور برخورد مشخص نیست ولی از زاویه روبه‌رو پای چپ بازیکن قرمز، پای چپ بازیکن آبی را زد.

 

دیدگاه تان را بنویسید