اولین برد تاریخ تیم های توپی زنان ایران در رقابت های جهانی!

اولین پیروزی تاریخ رشته های تیمی زنان ایران در رقابت های جهانی ثبت شد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، زنان هندبالیست ایران در آخرین بازی خود در بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان مقابل گرینلند به میدان رفت و در پایان با نتیجه 23-28 به برتری رسید تا نخستین پیروزی خود در میدان بزرگ جهانی را جشن بگیرد.

نیمه اول این دیدار با قدرت نمایی گرینلند آغاز شد طوری که اختلاف به 5 گل رسید اما رفته رفته بانوان هندبالیست کشورمان بر بازی مسلط شدند و توانستند این نیمه را با تساوی 12-12 بکشانند و به رختکن بروند.

در نیمه دوم عملکرد درخشان فاطمه خلیلی درون دروازه و هماهنگی خوب بین بازیکنان از جمله فاطمه مریخ و نسترن گودرزی باعث شد تساوی به اختلاف گل 5 به سود ملی پوشان برسد و تیم ملی هندبال ایران با نتیجه 23-28 با نخستین پیروزی خود در عرصه جهانی، جام بیست و ششم را به پایان برساند.

فاطمه مریخ با 6 گل و زهرا فقیهی و اسرا زندی با 4 گل برترین گلزنان ایران بودند. سایر گل‌های ایران را بهار ایزدگشب، نسترن گودرزی، اسرا زندی، مهربان بدوی، حدیث نوروزی و آرزو کیانی آرا به ثمر رساندند. فاطمه خلیلی نیز در این بازی 12 سیو موفق داشت.

زنان هندبال ایران در حالی این رقابتها را با پیروزی پشت سر گذاشتند که این برای اولین بار بود که در رشته های توپی زنان  در رقابت های جهانی پیروزی کسب می شود.

در پایان این بازی «ایولا بِرِگ» بازیکن شماره 13 گرینلند به عنوان برترین بایکن زمین انتخاب شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید