نتایج فوتبال اروپا

پیروزی دشوار پاریسی های 10 نفره/ زنبورها علیه پسران آلونسو

نتایج مهم ترین رقابت های امروز فوتبال اروپا را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در یکی از دیدارها مهم هفته دهم رقابت‌های لوشامپیونه؛ عصر امروز (یکشنبه) تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن در خانه لوآور به میدان رفت و مقابل میزبان خود به پیروزی 2 بر صفر رسید تا با کسب 33 امتیاز جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی را تثبیت کند. در این بازی کیلیان امباپه در دقیقه 23 و ویتینیا در دقیقه 89 برای تیم تحت هدایت لوئیس انریکه موفق به گلزنی شدند. این نتیجه در حالی رقم خورد که جان‌لوئیجی دوناروما دروازه‌بان ایتالیایی تیم PSG در دقیقه 10 با حرکت خشنی که بیرون از محوطه جریمه انجام داد، از داور کارت قرمز گرفت. امباپه با گلزنی در این بازی شمار گل‌های خود در لوشامپیونه را به 179 رساند.

 

در هلند؛ فاینورد روتردام در دیداری که علیرضا جهانبخش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت در خانه 2 بر یک از آیندهوون صدرنشین شکست خورد. سانتیاگو خیمینس در دقیقه 81 تک گل فاینورد را به ثمر رساند. برای آیندهوون نیز اسماعیل صباری (65) و اولیور (68) گل زدند.

 

در چارچوب هفته سیزدهم بوندسلیگا، بایرلورکوزن میزبان بورسیا دورتموند بود که این بازی در پایان با تقسیم امتیازات و نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. در این مسابقه ابتدا دورتموند بود به گل رسید و خیلی زود، در همان دقیقه پنجم توسط یولیان ریرسون دروازه لورکوزن را باز کرد. دورتموند تا دقیقه ۷۹ تیم برنده بود اما ویکتور بونیفاسه با زدن گل تساوی، اجازه ثبت اولین باخت فصل در کارنامه تیم تحت هدایت ژابی آلونسو را نداد. با این نتیجه که تنها دومین بازی بدون برد لورکوزن در این فصل بود، اگرچه این تیم ۳۵ امتیازی شد و فعلاً صدرنشین می‌ماند. این بهترین خبر برای بایرن مونیخ و توخل بود و حالا آنها فرصت دارند تا با برد در بازی عقب افتاده خود مقابل اونین برلین و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به بایرلورکوزن به صدر جدول بوندسلیگا برسند. در همین حال تیم دورتموند هم با این تساوی ۲۵ امتیازی شد اما جایگاهش در جدول تغییر نکرد و همچنان پنجم است.

 

تیم رم از هفته چهاردهم رقابت‌های سری آ ایتالیا مهمان ساسولو بود که این دیدار درنهایت با برتری ۲-۱ به سود شاگردان مورینیو به پایان رسید. متئوس هنریکه در دقیقه ۲۵ گل اول را برای ساسولو به ثمر رساند اما تیم رم در ادامه توسط پائولو دیبالا در دقیقه ۷۶ از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند و راسموس کریستنستن در دقیقه ۸۲ گل برتری رم را وارد دروازه ساسولو کرد تا تیم مورینیو به یک پیروزی خارج از خانه برسد. تیم ساسولو در این دیدار از دقیقه ۶۲ با اخراج بلوکا ۱۰ نفره شده بود. سردار آزمون از نیمه دوم وارد زمین شد و عملکرد خوبی در این مسابقه از خود نشان داد. تیم رم با این پیروزی ۲۴ امتیازی شد و در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید