سرمربی psg دستگیر شد!

سرمربی تیم فوتبال پاری سن ژرمن توسط پلیس فرانسه دستگیر شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، کریستوف گالتیه و پسرش ژان والویک در ارتباط با پرونده اتهام‌شان به نژادپرستی در زمان مربیگری او در تیم نیس فرانسه، صبح امروز (جمعه) توسط پلیس بازداشت شدند.

طبق ادعای دادستان مدعی‌العموم شهر نیس، سرمربی اهل مارسی در زمان حضورش در کادر فنی تیم نیس، از بالا بودن شمار بازیکنان مسلمان این تیم ناراضی بوده است و به همین دلیل هم تصمیماتی نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز اتخاذ کرده که حقوق آنها را پایمال کرده است. استناد دادستانی شهر نیس هم به ایمیلی از جانب ژولین فورنیه مدیر ورزشی سابق باشگاه نیس است که در زمان مربیگری گالتیه در نیس در این باشگاه فعالیت داشت.

سال گذشته درست پیش از جدایی گالتیه از نیس، فورنیه نامه‌ای را به مالکان این باشگاه ارسال کرد و در آن درباره اتهاماتی که اکنون به گالتیه نسبت داده می‌شود، توضیح داد. او در این نامه نوشت: «گالتیه به یک رستوران رفت و در آنجا با اعتراض‌هایی بابت شمار زیاد بازیکنان سیاه‌پوست مواجه شد. من از او پرسیدم که ماجرا چه بوده و او توضیح داد که وضعیت تیم آنطوری نیست که او می‌خواهد و با آن وضعیت نمی‌تو‌اند به کارش ادامه دهد. از او خواستم که حرفش را واضح‌تر بزند تا بهتر بفهمم که چه می‌خواهد و او در پاسخ به من گفت تیمی پر از نخاله ساخته‌ام. دوباره پرسیدم که دقیق‌تر توضیح دهد و او گفت «تیم فقط بازیکن سیاه‌پوست دارد و نصف بازیکنان‌تان هم که جمعه‌ها در مسجد هستند ...». من هم به آقای جان والوویک گالتیه (فرزند گالتیه که در جلسه با فورنیه حضور داشت) گفتم که از حرف‌های‌شان بسیار عصبانی هستم و خواستم که فوراً دفترم را ترک کنند.

بازداشت گالتیه و فرزندش به معنای مجرم شناخته شدن نیست، چرا که طبق قوانین فرانسه، این بخشی از پروسه رسیدگی به اتهامات وارده است هرچند مدت بازداشت بیش از 24 ساعت نخواهد بود. گالتیه و فرزندش پیش از این هم قویاً اتهامات نسبت داده شده به آنها از سوی فورنیه را رد کرده‌ بودند و حتی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن هم به‌صورت علنی از سرمربی خود حمایت کرده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید