جی پلاس؛

از سورابایا تا تاشکند؛ روز بزرگ فوتبال ملی ایران

تیم های ملی نوجوانان و بزرگسالان ایران، عصر امروز دو بازی مهم را برگزار خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ عصر امروز چشم فوتبال دوستان ایرانی به دو رقابت مهم و حساس خواهد بود. دو رقابتی که یکی در اندونزی و دیگری در ازبکستان برگزار خواهد شد.

ابتدا از ساعت 15:30 نوجوانان شگفتی ساز ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر 17 سال در شهر سورابایای اندونزی به مصاف تیم ملی مراکش خواهند رفت. نوجوانانی که توانستد در گروهی که تیم های بزرگی همچون انگلیس و برزیل در آن حضور داشتند، 6 امتیاز کسب کنند و به عنوان بهترین تیم سوم تمامی گروه ها، پا به یک هشتم نهایی بگذارند. حالا امروز چشم اهالی فوتبال به تیم حسین عبدی است تا عملکرد درخشان دور گروهی را در اولین بازی حذفی هم تکرار کنند و بتوانند در پایان این بازی، به جمع 8 تیم برتر دنیا راه یابند.

از طرفی دیگر و یک ساعت پس از آغاز بازی تیم ملی نوجوانان، تیم ملی بزرگسالان هم در تاشکند، با ازبکستان رو به رو خواهند شد. شاید حساسیت و اهمیت بازی تیم نوجوانان از لحاظ سطح تورنمنتی که در آن حاضر هستند، از بازی تیم ملی در دور اول مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 بالاتر باشد اما توجه به این نکته که ازبکستان به ویژه در خانه تیمی سخت و پر تلاش و قدرتمند است و از طرفی هم برای جبران شکست در فینال کافا، انگیزه های فراوانی برای جدال با تیم امیر قلعه نویی دارد، بازی ایران و ازبکستان را هم حساس می کند. همچنین نباید فراموش کرد که این بازی هر چند تدارکاتی محسوب نمی شود و وصفی رسمی دارد اما احتمالا آخرین محک جدی تیم ملی قبل از جام ملت های آسیا خواهد بود. محکی که البته کادرفنی و بازیکنان تیم ملی هرگز دوست ندارند با نتیجه ای جز پیروزی برای آن ها به پایان برسد. تیم ملی ایران تحت هدایت امیر قلعه نویی در 9 بازی اخیر خود صاحب 9 پیروزی شده و امروز با تمام توان و انگیزه، در جست و جوی دهمین پیروزی متوالی خود خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید