جی پلاس؛

دژاووی داستان مهدی کیانی برای قلعه نویی این بار با احمد نوراللهی

12 سال بعد از ماجرای امیر قلعه نویی و مهدی کیانی در تراکتور، سرمربی فعلی تیم ملی با یک چالش جدید رو به رو شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ 12 سال پیش و در روزهایی که امیر قلعه نویی در قامت یک سرمربی مقتدر و پرافتخار در فوتبال ایران یکه تازی می کرد و در هر تیمی که حضور پیدا می کرد آن تیم به مدعی اول قهرمانی لیگ برتر تبدیل می شد، یک جنجال غیرمنتظره برای او به وجود آمد. در آن زمان، قلعه نویی هدایت تیم تراکتور را برعهده داشت و درست در روزهای نخست اولین فصل حضورش در تبریز، با مهدی کیانی هافبک با سابقه و محبوب تراکتوری ها وارد یک چالش شد. 

ظاهرا داستان از این قرار بود که مهدی کیانی به تصمیمات کادرفنی تراکتور مبنی بر تعویض شدنش در جریان بازی معترض بوده و دوست داشته که بیشتر در زمین بماند. همین مسئله با واکنش و برخورد تند امیر قلعه نویی مواجه شد به گونه ای که همان موقع کیانی را از فهرست نفرات تراکتور کنار گذاشت. این هافبک دفاعی سرشناس هم که هرگز قصد عذرخواهی نداشت، مجبور شد از تیم کنار بماند. قلعه نویی هم به هیچ عنوان حاضر نبود از تصمیمش صرف نظر کند چون نظم و انضباط را از هرچیزی بالاتر می دانست. درنهایت کیانی تا پایان نیم فصل اول از جمع نفرات تراکتور کنار گذاشته شد و در آن زمان بالاخره با پادرمیانی دیگران و کوتاه آمدن طرف های اختلاف، توانست به جمع تراکتوری ها برگردد و در نیم فصل دوم برای تیمش به میدان برود.

حالا دوباره امیر قلعه نویی با چنین چالشی مواجه شده است. این بار در تیم ملی و با احمد نوراللهی. بازیکنی که از قضا با مهدی کیانی هم پست است و به عنوان هافبک دفاعی برای تیم ملی بازی می کند. ظاهرا نوراللهی از این که در لیست 23 نفره بازی مقابل هنگ کنگ قرار نگرفته عصبانی بوده و از ورزشگاه رفته و این چیزی نیست که به هیچ عنوان مورد قبول قلعه نویی باشد. همین مسئله باعث شد تا پس از پایان بازی، فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه ای اعلام کند که این بازیکن به منظور حفظ اتحاد تیمی و به دلیل رفتاری غیر حرفه ای، از تیم ملی کنار گذاشته شد تا طبیعتا خبری از این هافبک دفاعی باتجربه در بازی مقابل ازبکستان هم نباشد.

با توجه به داستان مهدی کیانی و سابقه امیر قلعه نویی در برخورد با بازیکنانی که به تصمیماتش احترام نمی گذارند، احتمالا دیگر شاهد حضور احمد نوراللهی در تیم ملی نخواهیم بود مگر این که در این میان، واسطه ها و میانجی گر ها فعال شوند و سعی کنند تا با کلیدواژه استفاده از تمامی ظرفیت ها در جام ملت های آسیا، رضایت قلعه نویی را برای دعوت مجدد از نوراللهی جلب کنند. 

دیدگاه تان را بنویسید