جی پلاس؛

قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید| قسمت پنجم: راهی بدون بازگشت درون دروازه!

فوتبال در کنار قوانین عام و معروف خود، قانون هایی عجیب و کمتر شنیده شده هم دارد. ما قصد داریم در چند گزارش، به معرفی قانون های خاص فوتبال بپردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هواداران فوتبال با قانون های معروف و شناخته شده این رشته ورزشی کاملا آشنا هستند. احتمالا دیگر مسائلی چون آفساید، هند و خطای پنالتی مفاهیم پیچیده ای برای آن ها نباشد. اما قوانین کمتر شناخته شده فوتبال چطور؟ قوانینی که شاید افراطی ترین هواداران فوتبال هم کمتر درباره آن بدانند. 

یکی دیگر از قوانین فوتبال که به دروازه بان ها مربوط است، قانونی است که می گوید وقتی دروازه بان یک مرتبه توپ را مهار کرد و آن را روی زمین انداخت، دیگر نمی تواند آن توپ را با دست بردارد.

تصور کنید که شما یک دروازه بان هستید و شوتی را مهار کرده اید. بعد از آن، توپ را در محوطه جریمه روی زمین می اندازید اما مهاجم تیم حریف به سمت شما می آید تا توپ را برباید. اگر در این شرایط مجددا توپ را با دست بردارید، داور در سوت خود خواهد دمید و یک ضربه آزاد در درون محوطه جریمه به سود حریف اعلام خواهد کرد. پس در نتیجه در چنین موقعیتی، دروازه بان باید صرفا با پای خود توپ را دور کند وگرنه یک ضربه آزاد به تیم حریف هدیه کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید