جی پلاس

قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید|قسمت دوم: اوت به گل ممنوع!+ویدیو

فوتبال در کنار قوانین عام و معروف خود، قانون هایی عجیب و کمتر شنیده شده هم دارد. ما قصد داریم طی چند گزارش، به معرفی قانون های خاص فوتبال بپردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هواداران فوتبال با قانون های معروف و شناخته شده این رشته ورزشی کاملا آشنا هستند. احتمالا دیگر مسائلی چون آفساید، هند و خطای پنالتی مفاهیم پیچیده ای برای آن ها نباشد. اما قوانین کمتر شناخته شده فوتبال چطور؟ قوانینی که شاید افراطی ترین هواداران فوتبال هم کمتر درباره آن بدانند. 

یکی از قوانینی که کمتر از آن صحبت می شود، قانون مردود بودن گل از طریق پرتاب اوت است. این قانون البته نسبت به سایر قوانین ناشناخته یا کمتر شناخته شده فوتبال، عمومیت بیشتری دارد و احتمالا هواداران فوتبال در این مورد، چیزهایی شنیده اند. اگر بازیکنی به طور مستقیم توپ را از طریق اوت کنار زمین به درون دروازه پرتاب کند، این گل مردود خواهد بود. با این حال اگر در میانه راه، توپ توسط بازیکنان لمس شود و بعد وارد دروازه شود، این گل محاسبه خواهد شد.

در صورتی که توپ از اوت مستقیم وارد دروازه شود، دروازه بان باید بازی را با ضربه دروازه به جریان بیندازد.

اجرای این قانون در دربی تهران

در آبان 1385 تیم های استقلال و پرسپولیس شصت و یکمین دربی پایتخت را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. در دقیقه 75 این مسابقه و در شرایطی که قرمزها با نتیجه 2-1 از رقیب خود پیش بودند، علی علیزاده مهاجم آن زمان تیم استقلال که به پرتاب های خاصش معروف بود، با پرتابی بلند توپ را وارد دروازه فرشید کریمی کرد که داور اسپانیایی، این گل را مردود اعلام کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید