جی پلاس؛

قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید| قسمت اول: اهمیت پرچم کرنر

فوتبال در کنار قوانین عام و معروف خود، قانون هایی عجیب و کمتر شنیده شده هم دارد. ما قصد داریم طی چند گزارش، به معرفی قانون های خاص فوتبال بپردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هواداران فوتبال با قانون های معروف و شناخته شده این رشته ورزشی کاملا آشنا هستند. احتمالا دیگر مسائلی چون آفساید، هند و خطای پنالتی مفاهیم پیچیده ای برای آن ها نباشد. اما قوانین کمتر شناخته شده فوتبال چطور؟ قوانینی که شاید افراطی ترین هواداران فوتبال هم کمتر درباره آن بدانند. 

یکی از جالب ترین قوانین فوتبال مربوط به پرچم کرنر است. پدیده ای در چهارگوشه مستطیل سبز که شاید کمتر به آن پرداخته شود، اصلا بود و نبودش در جریان اصلی مسابقه که درون زمین برقرار است، تاثیری نداشته باشد. اما نکته قابل توجه اینجاست که بدون وجود و استقرار پرچم کرنر، اصلا فوتبالی در کار نخواهد بود. یعنی تا پرچم های کرنر در چهارگوشه زمین برافراشته نشوند، هیچکس حق ندارد بازی را شروع کند. احتمالا شاید دیده باشید که در مواردی که پرچم به هر دلیلی دچار مشکل می شود، ولو یک کاور به چوب کرنر آویزان می گردد و این مسئله دقیقا به همین دلیل است.

تاخیر در آغاز فینال جام جهانی بخاطر پرچم کرنر

در سال 1974 که جام جهانی به میزبانی آلمان غربی برگزار می شد، تیم میزبان به همراه هلند راهی دیدار پایانی شد. پیش از برگزاری فینال و جهت برگزاری مراسم اختتامیه، زمین کاملا از هر گونه شی اضافه ای تخلیه شد تا اختتامیه برگزار شود. پس از پایان این مراسم، عوامل برگزاری دیدار فینال فراموش کردند که پرچم های کرنر را در جای خود قرار دهند و این مسئله تا پیش از آغاز بازی از دیده ها پنهان ماند. در آستانه شروع بازی، داور انگلیسی فینال متوجه شد که پرچم ها در چهارگوشه زمین قرار ندارند و به همین دلیل، او سوت شروع بازی را نزد و دستور داد تا پرچم های کرنر در جای خود نصب شوند. همین مسئله باعث شد تا فینال جام جهانی با دقایقی تاخیر آغاز شود.

آلمان و هلند جام جهانی 1974

 

دیدگاه تان را بنویسید