جی پلاس؛

عجیب ترین بندهای قرارداد در فوتبال| لوئیس سوارس؛ لطفا گاز نگیر!

ستاره های دنیای فوتبال و باشگاه ها ممکن است بندهای عجیب و غیرمنتظره ای را در قراردادهای فی ما بین درج نمایند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در دنیای فوتبال، کسی نیست که لوییس سوارس را نشناسد. یکی از باکیفیت ترین و در عین حال جنجالی ترین مهاجمانی که فوتبال جهان به خود دیده. بازیکن اهل اروگوئه که در آژاکس نام خود را بر سر زبان ها انداخت؛ در لیورپول به یک ستاره تبدیل شد و در بارسلونا توانست در کنار لیونل مسی و نیمار، یکی از سه ضلع مثلث تاریخی و ویرانگر MSN باشد.

لوییس سوارس اما صرفا با کیفیت بالای فنی و گل های پر تعدادی که برای تیم ملی کشورش و باشگاه هایش زده، به خاطر آورده نمی شود. او به سبب عادت عجیب و نادر گاز گرفتن بازیکن تیم حریف در زمین مسابقه، خالق تعدادی از جنجالی ترین و پر سر و صدا ترین لحظات تاریخ فوتبال است که درنهایت تاثیرش را در محتوای قراردادهای بعدی او از خود به جای گذاشت که در ادامه به مرور آن خواهیم پرداخت:

داستانی که از هلند شروع شد

کمتر کسی می داند که داستان لوییس سوارس و گاز گرفتن های گاه و بی گاهش از همان زمان بازی این مهاجم در تیم آژاکس شروع شده است. او در سال 2010 و در جریان دیدار تیمش مقابل آیندهوون، به علت گاز گرفتن گردن عثمان باکال، از سوی فدراسیون فوتبال این کشور با محرومیتی ۷ جلسه ای رو به رو شد.

لوییس سوارز

عادتی که ترک نشد

پس از این محرومیت، سوارس آژاکس را به مقصد لیورپول ترک کرد و ماجراجویی جدیدش را در آنفیلد آغاز کرد. او که در لیورپول به یکی از ستاره های بی بدیل این تیم تبدیل شده بود، در سال 2013 و در جریان دیدار تیمش مقابل چلسی، در حرکتی عجیب اما با سابقه، دست برانیسلاو ایوانوویچ مدافع صربستانی تیم چلسی را گاز گرفت تا او این بار با محرومیتی 10 جلسه ای از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس مواجه شود.

لوییس سوارز

شانه هایت را برای گاز گرفتن دوست دارم

بسیاری تصور می کردند چنین محرومیت های طولانی مدتی و البته فشار شدید افکار عمومی و انتقاد از گاز گرفتن های سوارس، او را از تکرار چنین حرکاتی باز می دارد اما او یک سال پس از ماجرای ایوانوویچ، ثابت کرد که قصد کنار گذاشتن این عمل را ندارد. این بار شانه جورجیو کیه لینی قربانی دندان های سوارس شد. در جریان دیدار تیم های ایتالیا و اروگوئه در دور گروهی رقابت های جام جهانی 2014 سوارس باز هم عمل گاز گرفتن را تکرار کرد. عملی که از دید داور پنهان ماند اما فیفا به استناد تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها، سوارس را 4 ماه از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم کرد. اروگوئه از دور گروهی صعود کرد اما جام برای سوارس همانجا به پایان رسید و او رنگ مرحله حذفی جام جهانی را ندید.

لوییس سوارز

لطفا گاز نگیر!

در روزهایی که سوارس دوران محرومیتش را سپری می کرد، بارسلونا برای خرید این ستاره اقدام کرد و توانست او را از لیورپول به خدمت بگیرد. بارسا برای این که بتواند از سوارس در ترکیب خود استفاده کند، مجبور بود چند ماهی دندان روی جگر بگذارد و صبر کند. صبری که البته گذر زمان ثابت کرد که ارزشش را داشت. در زمان انتقال او به نوکمپ، این نکته مطرح شد که باشگاه بارسلونا به دلیل سوءرفتارهای پیشین این بازیکن، بندی را در قرارداد او گنجانده که بر اساس آن، سوارس نباید بازیکنان تیم حریف را گاز بگیرد! بعد از این صحبت ها، جوزپ بارتومئو مدیرعامل وقت باشگاه بارسلونا در اظهارنظری به این مسئله واکنش نشان داد و گفت که اگر چنین چیزی در قرارداد سوارس وجود داشته باشد هم باشگاه صحبتی از آن به میان نمی آورد اما چنین بندی در قرارداد سوارس وجود ندارد. با این حال و مدتی بعد، بارتومئو با اتهاماتی نظیر دروغ گویی، فساد و تقلب دادگاهی شد و مورد محاکمه قرار گرفت تا ثابت شود که اساسا حرف های او چندان نمی تواند مورد اعتنا واقع شود.

دیدگاه تان را بنویسید