جی پلاس؛

عجیب‌ ترین بندهای قرارداد در فوتبال| ماریو بالوتلی؛ علیه دیوانه‌بازی!

ستاره های دنیای فوتبال و باشگاه ها ممکن است بندهای عجیب و غیرمنتظره ای را در قراردادهایشان ذکر کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فوتبال اروپا پسر بد کم ندارد. بازیکنانی که بیش از آن که بخاطر فوتبال شان و درخشش در مستطیل سبز به یاد آورده شوند، به خاطر سبک خاص زیستن و رفتارهای عجیب و غریب شان چه در داخل زمین و چه در زندگی شخصی خود به یاد آورده می شوند. یکی از این پسران بد فوتبال اروپا کسی نیست جز ماریو بالوتلی.

سوپر ماریوی ایتالیایی ها از لحاظ فنی بازیکن کم اهمیتی نبود. او سابقه بازی در باشگاه های بزرگ را در کارنامه خود دارد و در تیم ملی ایتالیا هم لحظات درخشان و خاصی را آفرید. بعید است دبل او در نیمه نهایی یورو 2012 مقابل آلمان که منجر به حذف مانشافت و صعود لاجوردی پوشان به فینال جام ملت های اروپا شد، از ذهن فوتبال دوستان پاک شود .

ماریو بالوتلی 4

با این حال، بالوتلی حاشیه هم کم نداشت. رفتارهای عجیب در زمین مسابقه و خوی ناآرامی که او از خود بروز می داد، از ماریو چهره یک یاغی جنجالی را ترسیم می کرد که حتی گاهی ابایی از انجام برخی رفتارهای کودکانه هم نداشت. رفتارهایی که باعث شد تا یک بند عجیب در قرارداد او هنگام پیوستن به لیورپول درج شود؛ "درست رفتار کردن."

شیطنت های دوران سیتی؛ از پرتاب دارت تا آتش بازی

بالوتلی دورانی تکرارنشدنی را در منچسترسیتی و تحت هدایت روبرتو مانچینی سپری کرد. دورانی که در نهایت منجر به قهرمانی سیتیزن ها در لیگ برتر هم شد. داستان سیتی و بالوتلی اما صرفا به گل زدن های او و قهرمانی سیتی محدود نشد. بالوتلی در سال 2011 و در فاصله ای کوتاه، دو بحران بزرگ آفرید. او ابتدا و در اقدامی عجیب، به سمت بازیکنان تیم جوانان منچسترسیتی تیر دارت پرتاب کرد. طبق گزارش رسانه ها، او این تیرها را از طبقه اول ساختمان باشگاه به سمت آن ها پرتاب کرده بود و وقتی از او پرسیده شده بود که چرا چنین کاری کرده، او در پاسخ گفت: «حوصله ام سررفته بود.» در این حادثه کسی آسیب ندید و مسئولان اعلام کردند که این مسئله را داخل خود باشگاه حل می کنند.

داستان های بالوتلی در سیتی اما تمامی نداشت. او مدتی بعد در خانه اش و به همراه دوستانش دست به خراب کاری زد و در حالی که در حمام خانه مشغول آتش بازی و روشن کردن مواد محترقه بود، باعث شد تا آتش سوزی به داخل خانه بکشد و حادثه بیافریند. حوالی ساعت 1 بامداد روز شنبه و در فاصله چند ساعت تا دربی شهر منچستر که قرار بود ظهر آن روز برگزار شود، پلیس و ماموران آتش نشانی به خانه بالوتلی رفتند تا این آتش را خاموش کنند. خود بالوتلی آسیبی ندید اما طبق معمول، حاشیه ساخت. او درنهایت در دربی منچستر در اولدترافورد در ترکیب ثابت تیمش به میدان رفت و در روز برتری 6-1 سیتیزن ها، دو گل برای تیمش به ثمر رساند.

ماریو بالوتلی 2

انتقال به لیورپول و بندی عجیب در قرارداد

دوران خوش بالوتلی در منچسترسیتی در سال 2013 به پایان رسید و او راهی میلان شد. یک سال پس از حضور در میلان و عملکردی نسبتا قابل قبول در این تیم، لیورپول در سال 2014 و برای پر کردن جای خالی لوییس سوارس به سراغ او آمد. با این حال لیورپولی ها نگران رفتارهای پیشین بالوتلی و دست گل به آب دادن های او بودند و به همین جهت، بندی در قرارداد او درج کردند با عنوان «رفتار خوب»(good conduct).

این بند تصریح می کرد که اگر او در دوران حضور در لیورپول، رفتاری خارج از عرف از خود بروز دهد، باید باشگاه را ترک کند. بالوتلی در دو سالی که در لیورپول حضور داشت، رفتار عجیب و غریب خاصی مرتکب نشد تا این بند را در قراردادش نقض نکند. اما به همان نسبت هم از لحاظ فنی افول کرد. دو فصل حضور در لیورپول، 28 بازی در تورنمنت های مختلف و فقط 4 گل.

دیدگاه تان را بنویسید