ترفند جدید روس ها برای جلوگیری از فرار شطرنج بازان!

فدراسیون شطرنج روسیه قصد دارد با امضای قرارداد 10 ساله مانع از خروج استعدادهایش شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پس از سیل مهاجرت شطرنج بازان روسیه که در دو سال اخیر این کشور را ترک کرده اند، فدراسیون شطرنج روسیه طرحی را مدنظر قرار داده که از خروج استعدادهایش در آینده جلوگیری کند.

آندری فیلاتوف، رئیس فدراسیون شطرنج روسیه اعلام کرد از این پس با ستاره های نوجوان شطرنج قراردادی ده ساله بسته می شود تا این بازیکنان نتوانند از روسیه خارج شوند.

پس از جنگ روسیه با اوکراین، بسیاری از بازیکنان سرشناس روسیه در هر دو بخش زنان و مردان در اعتراض به سیاست های نظامی پوتین تغییر پرچم دادند و برای کشورهای دیگر بازی کردند.

البته مخالفت با جنگ روسیه - اوکراین فقط یکی از دلایل تغییر پرچم بوده است. بسیاری از فدراسیون های جهانی ورزشکاران روس را با محرومیت روبرو کرده اند و تغییر پرچم راهی برای این ورزشکاران است تا بتوانند به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت تاکنون بیش از 200 ورزشکار تغییر ملیت داده اند که بخش عمده ای از این ورزشکاران شطرنج بازان بوده ند. از شروع روسیه با اوکراین تاکنون 141 مورد تغییر پرچم توسط شطرنج بازان انجام شده که عدد بسیار زیادی است.

فیلاتوف درباره جزئیات قرارداد 10 ساله گفت: بر اساس این قرارداد اگر شطرنج بازی بخواهد از پرچم روسیه خارج شود، باید تمامی هزینه هایی که برایش انجام شده را بازگرداند. آندری اسیپنکو برترین ستاره جوان شطرنج روسیه که سابقه ریتینگ 2700 را هم دارد، یکی از کسانی است که این قرارداد را امضا کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید