جی پلاس

جنگ کاریاکین با نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج به خاطر اوکراین+عکس

توئیت جنجالی نایل شورت با هشتگ مبادا فراموش کنیم، شطرنجباز روس را به واکنش شدید واداشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حواشی مربوط به حمایت جنجالی نایب قهرمان اسبق جهان از حمله کشورش به اوکراین به این زودی ها پایان نمی پذیرد. در شرایطی که فدراسیون جهانی شطرنج او را به کمیته اخلاق فراخوانده این بازیکن همچنان به مواضع حمایتی خود ادامه می دهد.

نایجل شورت، نایب رئیس انگلیسی فیده و سرمربی اسبق تیم ملی شطرنج بانوان ایران، در توئیتی با هشتگ مبادا فراموش کنیم، عکسی از بازی خودش مقابل کاریاکین منتشر کرد و نوشت. بازی با سرگی کاریاکین در کیف پایتخت اوکراین.

همین عکس کافی بود تا کاریاکین به شدت نسبت به این مساله واکنش نشان دهد. او در پاسخ به این توئیت نوشت: در جوابت باید بگویم مهم ترین مساله این است که یک نماینده رسمی فیده به جای این که کارش را انجام دهد و تلاش کند کشمکش ها در دنیای شطرنج حل شود، به شدت به کسانی که طرز فکری مخالف با خودش دارند حمله و آنها را متهم می کند.

شورت هم حمله کاریاکین را بی پاسخ نگذاشت و نوشت: چیزی که باید نسبت به آن نگران باشی نظر و نگرش من نیست سرگی. در تعجبم که تا حالا این مساله را نفهمیده ای!

با وجود محکومیت حمله به روسیه از سوی بسیاری از چهره های مطرح شطرنج روسیه، کاریاکین از موافقان حمله به اوکراین است و آشکارا مواضع حمایتی خود را ابراز می دارد. احتمال حذف کاریاکین از رقابت مهم کاندیداهای قهرمانی جهان وجود دارد.

کاریاکین و شورت

دیدگاه تان را بنویسید