وزنه برداری در المپیک ماند؛ بوکس همچنان بلاتکلیف

با تایید کمیته بین المللی المپیک، وزنه برداری در المپیک 2028 ابقا شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ میزبانی بازی‌های ۲۰۲۸ المپیک برعهده لس‌آنجلس است به همین دلیل شهر میزبان می‌تواند چند رشته دلخواه را به المپیک اضافه کند‌. 

۵ رشته از سوی هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پیشنهاد و مورد تایید قرار گرفته است. بیس‌بال- سافتبال، اسکواش، کریکت، لاکراس و فلگ فوتبال رشته‌هایی هستند که حضورشان در المپیک لس‌آنجلس تایید شده است.

براساس گزارش BBC, اعضای IOC روز دوشنبه برای تصویب توصیه هیات اجرایی رای خواهند داد. توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، گفت که ورزش‌های جدید به جنبش المپیک اجازه می‌دهد تا با ورزشکاران و جوامع هواداران جدید درگیر شود. 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این پیشنهادات و این ورزش‌ها کاملاً با فرهنگ ورزشی میزبان ما در سال 2028 مطابقت دارد، با فرهنگ ورزش و نمادین آمریکا را به جهانیان نشان می‌دهد، در عین حال ورزش بین‌المللی را به ایالات متحده می‌آورد. 

در خصوص رشته وزنه‌برداری نیز پس از اینکه کمیته بین المللی المپیک پیشرفت‌هایی را که در تلاش‌های ضد دوپینگ انجام شده تشخیص داد، قرار شد در المپیک ۲۰۲۸ شرکت کند. 

هر گونه تصمیم برای گنجاندن بوکس به حالت تعلیق درآمده چرا که IOC پس از لغو به رسمیت شناختن انجمن بین‌المللی بوکس، هنوز نهاد حاکم دیگری برای این ورزش به رسمیت نشناخته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید