بازی های آسیایی 2022| هت تریک طلایی کشتی آزاد/ گلیج نقره گرفت+اهدای مدال

تیم ملی کشتی آزاد در روز‌ پایانی بازی های آسیایی به سه طلا و یک نقره رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در روز دوم پایانی کشتی آزاد بازی های آسیایی، 4 ملی پوش ایران در اوزان 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم به روی تشک رفتند که یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع قهرمان شدند و گلیج‌ نقره گرفت.

نتایج کامل آزادکاران ایران؛

یونس امامی

یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی و در دور اول با توکتومامبتوف از قرقیزستان مبارزه کرد. امامی در نهایت این حریف قرقیز را با نتیجه 7 بر 2 به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت. او در یک چهارم نهایی با فنگ لو از چین دیدار کرد و 10 بر 2 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. امامی در این مرحله با اولوئف از تاجیکستان دیدار کرد و 9 بر3 پیروز و فینالیست شد. امامی در فینال مقابل کینوشیتا از ژاپن 9 بر 0 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

اهدای مدال یونس امامی

حسن یزدانی

حسن یزدانی در اولین مبارزه خود در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی به مصاف  عبدالله‌یف از قرقیزستان رفت و 10 صفر پیروز شد. او در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی برای صعود به فینال بیامباسورن از مغولستان مبارزه کرد و بازهم 10 بر صفر برد و فینالیست شد. یزدانی در فینال با پیروزی 10 بر 0 مقابل دیپاک پونیا از هند برای دومین دوره پیاپی قهرمان بازی های آسیایی شد.

اهدای مدال حسن یزدانی

اهدای مدال حسن یزدانی

مجتبی گلیج

مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم در اولین مبارزه با  ابراگیموف با تجربه از ازبکستان روبه رو شد و مقابل این حریف به سختی و با نتیجه 13 بر 7 به پیروزی رسید. گلیج در یک چهارم نهایی با گانباتار از مغولستان دیدار کرد و 4 بر 2 پیروز شد و به نیمه نهایی رفت. او برای صعود به فینال با یرگالی از قزاقستان مبارزه کرد و 3 بر 1 پیروز و فینالیست شد. گلیج در دیدار پایانی با احمد تاژودینوف قهرمان جهان از بحرین کشتی گرفت و با شکست 6 بر 1 به مدال نقره رسید.

اهدای مدال مجتبی گلیج

اهدای مدال مجتبی گلیج

امیرحسین زارع

امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی با انور زمان از پاکستان مبارزه کرد و مقتدرانه حریفش را شکست داد. زارع که چند هفته پیش در بلگراد قهرمان جهان شد با نتیجه عالی 10 بر صفر حریف را از پیش رو برداشت. در یک چهارم نهایی او بوهیردن از چین را هم 10 بر صفر برد و به نیمه نهایی صعود کرد. قهرمان 2023 دنیا در نیمه نهایی باتیرمورزائف از قزاقستان را با امتیاز عالی 11 بر صفر برد و به فینال رسید. زارع در فینال با پیروزی ۷ بر ۰ مقابل مونختور مغولی قهرمان شد.

اهدای مدال امیرحسین زارع

اهدای مدال امیرحسین زارع

دیدگاه تان را بنویسید