جی پلاس،

نتایج کشتی‌گیران در بازی های آسیایی 2022| 4 طلا در انتظار آزادکاران ایران

نتایج چهارآزادکار ایران در روز پایانی کشتی بازی های آسیایی را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی کشتی آزاد ایران در روز پایانی این رقابت ها در چهاردهمین روز بازی های آسیایی چهار نماینده دارد. یونس امامی، مجتبی گلیج، حسن یزدانی و امیرحسین زارع چهار ملی پوش ایران هستند.

روز جمعه نیز رحمان عموزاد به مدال نقره رسید و ابراهیم خواری جوان نیز حذف شد.

رقبای چهار آزادکار ایران در فینال:

فینال وزن 74 کیلوگرم یونس امامی- کینوشیتا از ژاپن

فینال وزن 86 کیلوگرم حسین یزدانی- پونیا از هند

فینال وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج- تاج الدینوف از بحرین

فینال وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع- مونختور از مغولستان

 

نتایج کامل آزادکاران ایران به شرح زیر است:

یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی و در دور اول با توکتومامبتوف از قرقیزستان مبارزه کرد. امامی در نهایت این حریف قرقیز را با نتیجه 7 بر 2 به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت. او در یک چهارم نهایی با فنگ لو از چین دیدار کرد و 10 بر 2 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. امامی در این مرحله با اولوئف از تاجیکستان دیدار کرد و 9 بر3 پیروز و فینالیست شد.

یونس امامی کشتی آزاد بازی های آسیایی 2022

حسن یزدانی در اولین مبارزه خود در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی به مصاف  عبدالله‌یف از قرقیزستان رفت و 10 صفر پیروز شد. او در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی برای صعود به فینال بیامباسورن از مغولستان مبارزه کرد و بازهم 10 بر صفر برد و فینالیست شد.

حسن یزدانی کشتی آزاد بازی های آسیایی 2022

 

مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم در اولین مبارزه با  ابراگیموف با تجربه از ازبکستان روبه رو شد و مقابل این حریف به سختی و با نتیجه 13 بر 7 به پیروزی رسید. گلیج در یک چهارم نهایی با گانباتار از مغولستان دیدار کرد و 4 بر 2 پیروز شد و به نیمه نهایی رفت. او برای صعود به فینال با یرگالی از قزاقستان مبارزه کرد و 3 بر 1 پیروز و فینالیست شد.

مجتبی گلیج کشتی آزاد بازی های آسیایی 2022

امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی با انور زمان از پاکستان مبارزه کرد و مقتدرانه حریفش را شکست داد. زارع که چند هفته پیش در بلگراد قهرمان جهان شد با نتیجه عالی 10 بر صفر حریف را از پیش رو برداشت. در یک چهارم نهایی او بوهیردن از چین را هم 10 بر صفر برد و به نیمه نهایی صعود کرد. قهرمان 2023 دنیا در نیمه نهایی باتیرمورزائف از قزاقستان را با امتیاز عالی 11 بر صفر برد و به فینال رسید.

امیرحسین زارع کشتی آزاد بازی های آسیایی 2022

 

روز گذشته (جمعه) نیز رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم در دور اول با رحمان‌اف از ازبکستان دیدار کرد و ۱۲ بر ۶ پیروز شد. او در دور دوم به مصاف یاماگوچی از ژاپن رفت و در یک مبارزه سخت ۲ بر یک پیروز شد. عموزاد در یک چهارم نهایی مقابل وی از چین 6-0 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. در نیمه نهایی رحمان مقابل باجرانگ کشتی گیر نامدار هندی دارنده پنج مدال جهان و المپیک با نمایشی درخشان 8-1 پیروز شد و به فینال رسید. عموزاد در فینال با تولگا از مغولستان مبارزه کرد و با شکست 11 بر یک (امتیاز عالی) از کسب طلا بازماند و به مدال نقره رسید. این مسابقه با نتیجه یک یک به خاطر دریافت اخطار دو کشتی گیر در جریان بود اما اشتباهات دوباره عموزاد اختلاف سنگینی را میان دو کشتی گیر رقم زد.

ابراهیم خواری در وزن 57 کیلوگرم در دور اول به مصاف الوین لوربگ از فیلیپین رفت و ۱۰ بر صفر پیروز شد. خواری در دور دوم با امان از هند کشتی گرفت و در حالی که 8-1 پیش افتاده بود در وقت دوم 18 امتیاز پیاپی از دست داد و 19-8 باخت. کشتی گیر هندی در مرحله بعد به حریف ژاپنی باخت تا خواری از دور رقابت ها حذف شود.

دیدگاه تان را بنویسید