جهانگیر سیدعباسی در گفت وگو با جی پلاس؛

کارشناس والیبال: باخت به اوکراین غیرطبیعی بود/ قطر هم یک خطر است

کارشناس والیبال ایران گفت: همه ممکن است از تیم ملی نقد داشته باشیم اما تقاضا دارم در نقدهایمان این را لحاظ کنیم بازیکنان سرمایه‌های ما هستند بنابراین زهر نقدها باید کم و انتقادها بیشتر متکی بر منطق و اصول حرفه‌ای باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جهانگیر سید عباسی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل آلمان و اوکراین در مسابقات سهمیه المپیک گفت: بعد از رفتن از هانگژو مسافت طولانی بازی با آلمان کمی نگران کننده بود که طبیعی است اما بازی با اوکراین تقریبا یک رقابت ناامید کننده بود که همه علاقه مندان به تیم ملی را نا امید کرد؛ به نظرم باخت مقابل اوکراین بیشتر غیر طبیعی است.

او با اشاره به عملکرد بهروز عطایی تصریح کرد: خودم یک مربی داخلی هستم و والیبال ما کمی به سرمربیگری و مربی‌های داخلی بدهکار بود. بهروز عطایی از مربیان خوب کشور و رزومه او در تیم‌های باشگاهی و رده پایه قابل دفاع است اما به هر ترتیب متاسفانه عملکردش در تیم ملی بزرگسالان مانند سطح باشگاهی و تیم‌های ملی پایه نشد.  در پروسه توسعه ورزش فرود و فرازهایی وجود دارد که ما الان از فرود والیبال می‌گذریم.

سید عباسی افزود: یک جریان فکری وجود دارد که حتی قبل از آمدن آلکنو در جلسات مختلف که کارشناسان  و مربیان بین‌المللی حضور داشتند این جریان فکری اعتقاد داشت مربیان داخلی به حدی رسیده‌اند که متکی به دانش آن‌ها باشیم؛ به هر حال این جریان خیلی قوی شده بود و این حق را داشت که آزموده شود. من بحثم این نیست که بهروز عطایی را زیر سوال ببرم و همان طور که گفتم ایشان در سطح باشگاهی و رده پایه رزومه قابل دفاعی دارد. ما باید والیبال را از نو بسازیم و تفاوتش این است که قبلا این مسیر را رفتیم و پیچ و خمش را می‌شناسیم؛ از طرفی در حال حاضر پتانسیل والیبال ما نسبت به زمان ولاسکو خیلی قوی تر است و می‌شود زودتر به نتیجه برسیم.

کارشناس والیبال ایران در خصوص بازی مقابل قطر نیز تصریح کرد: روی کاغذ هم آلمان، هم اوکراین و هم قطر نباید زورشان به ما برسد اما شرایط روحی روانی که حاکم می‌شود خیلی تعیین کننده است؛ گاهی اوقات تیم‌های بسیار قوی اما فاقد شرایط روحی به تیم‌های ضعیف می‌بازند بنابراین باید صددرصد قطر را هم به عنوان یک خطر ببینیم و وظیفه کادر فنی است که به بازیکنان تفهیم کند تا توان صد در صدمان را به نمایش بگذاریم.

جهانگیر سید عباسی در پایان صحبت‌های خود گفت: من کوچک تر از این هستم که به خانواده والیبال توصیه کنم اما به عنوان عضوی از این خانواده می‌گویم همه ممکن است از تیم ملی نقد داشته باشیم اما تقاضا دارم در نقدهایمان این را لحاظ کنیم که به هر حال بازیکنان سرمایه‌های ما هستند بنابراین زهر نقدها را کم کنیم و انتقادها بیشتر متکی بر منطق  و اصول حرفه‌ای باشد.

دیدگاه تان را بنویسید