سنگین وزن طلایی ایران در اندیشه فتح پاریس

میرزازاده طلای المپیک را هدف بعدی خود بعد از قهرمانی جهان عنوان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، امین میرزازاده در مصافی که تکرار فینال سال گذشته بود، برابر رضا کایالپ کشتی گیر نامدار ترکیه و دارنده ۱۲ مدال جهان و المپیک قرار گرفت و موفق شد با پیروزی در این رقابت و در ۶ ثانیه پایانی، مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کند.

امین میرزازاده پس از کسب مدال قهرمانی جهان با شکست غول ترکیه‌ای گفت: در مسابقات قهرمانی جهان سال قبل که نقره گرفتم پس از دو هفته برای دست یافتن به این مدال تمرین کردم. خوشحال هستم که جواب زحمات خود را گرفتم و موفق شدم مدال طلای این مسابقات را کسب کنم. از همه مردم کشورم تشکر می‌کنم. ایرانی‌های عزیز برای من خیلی دعا کردند و انرژی مثبت از شهرستان، کشور و دوستانم دریافت کردم. از همه که برای من دعا کردند تشکر می کنم. امیدوارم با این مدال طلا یک لحظه لبخند را بر روی لب‌هایشان بیاورم.

او در خصوص انتقامش از کشتی‌گیر عنوان‌دار ترکیه‌ای گفت: کشتی ورزش سختی است و رضا کایالپ کشتی‌گیر بزرگی است. این کشتی‌گیر فقط 3 مدال المپیک دارد. خداراشکر به کمک خدا و مدد اهل بیت توانستم مدال طلا را کسب کنم. 100 درصد تمام تلاش خود را می کنم که روز به روز پیشرفت کنم و بهتر شوم. امیدوارم در مسابقات بعدی برای کشورم خوش بدرخشم و پیام آور شادی باشم. امیدوارم در المپیک پیش‌رو مدال طلا را کسب کنم.

ملی پوش ایران در واکنش به اینکه دومین ایرانی است که رضا کایالپ را شکست داده است، گفت: قطعا وقتی توانستم از این سد عبور کنم باید برای مسابقات بعدی قانع نشوم و تلاشم را بیشتر کنم تا پر قدرت در  مسابقات بعدی ظاهر شوم.

او ادامه داد: خانواده‌ام خیلی برای من زحمت کشیدند و همیشه مدیون آنها هستم. یک سال در خانه به من می گفتند که باید به فینال بروی و رضا کایالپ را شکست دهی. خوشحالم که باعث خوشحالی خانواده‌ام شدم.

 

دیدگاه تان را بنویسید