کشتی آزاد قهرمانی جهان

امان از تیلور/ تاجگذاری زارع؛ کیش و مات یزدانیِ کوچک!

سه ملی پوش ایران به یک طلا و دو نقره کشتی آزاد قهرمانی جهان رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های فینال 4 وزن اول کشتی آزاد قهرمانی جهان، از ساعت 19 در سالن اشتارک آره نا بلگراد برگزار شد که سه ملی پوش ایران به روی تشک رفتند و در پایان به یک طلا و دو نقره رسیدند.

روز گذشته در مسابقات مقدماتی اوزان 61، 70، 86 و 125 کیلوگرم ملی پشان ایران به میدان رفتند که رضا اطری حذف شد و امیرمحمد یزدانی (70 کیلوگرم)، حسن یزدانی (86 کیلوگرم) و امیرحسین زارع (125 کیلوگرم) به فینال رسیدند که در ادامه نتایج فینال این اوزان را می خوانید:

در وزن 61 کیلوگرم ویتالی آروجائو از آمریکا با برتری 10 بر 9 مقابل عباس گادژی ماگمدوف به قهرمانی رسید.

70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی و زین ردرفورد

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۳۰ نفر شرکت کرده اند، امیرمحمد یزدانی در دور اول به مصاف پاتریک اولنزین از لهستان رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۱ به پیروزی رسید. او با پیروزی ۶ بر ۰ مقابل ماگومد خانیف از آذربایجان به یک چهارم نهایی رسید. یزدانی در یک این مرحله به مصاف آکماتالیف از قرقیزستان رفت و با پیروزی ده بر صفر به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله با برتری 13 بر 2 مقابل رمضان رمضانوف از بلغارستان به فینال رسید. یزدانی در فینال باید به مصاف زین ردرفورد آمریکایی رفت و با شکست 8 بر 5 به مدال نقره رسید. در کشتی فینال یزدانی اسیر تکنیک و قدرت رقیب شد و نتوانست راه به جایی ببرد تا نهایتا به نقره این وزن بسنده کند.

86 کیلوگرم: حسن یزدانی و دیوید تیلور

در وزن ۸۶ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۴۸ کشتی گیر برگزار شد، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با پیروزی ۸ بر ۲ و با ضربه فنی مقابل لاورنس از استرالیا به یک هشتم نهایی رسید. یزدانی در این مرحله با پیروزی ۱۱ بر ۰ مقابل بیامباسورن از مغولستان راهی یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله با پیروزی ۷ بر ۲ مقابل ناظم امینه از سن مارینو راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله با ژبریل شاپیف از ازبکستان کشتی گرفت و با برتری 10 بر 0 به فینال رسید. یزدانی در فینال به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت و با شکست 9 بر 3 و ضربه فنی نایب قهرمان جهان شد.

125 کیلوگرم: امیرحسین زارع و گنو پتریاشویلی

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله به مصاف طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت و با برتری 4 بر 0 به فینال رسید. زارع در فینال باید به مصاف پتریاشویلی از گرجستان رفت و با برتری 11 بر 0 قهرمان جهان شد.

 

  • رضاییان ارسالی در

    حسن یزدانی کشتی رو از امیر یاد بگیر پادشاه فقط امیر زارع

  • هرمزگانی ارسالی در

    داش حسن خسته نباشی فقط اینو بگم ما عاشق خودت شدیم نه عاشق پیروزی هات ........مردی بخدا

  • ناشناس ارسالی در

    خسته نباشی پهلوان

  • یاشین ارسالی در

    با سلام و خسته نباشید.
    نبود یک مربی کاردان در تیم ملی کاملا مسهود بود . تیلیزدانی چند بار برای زیرگیری رفت فنی که تیلور انتظارش را می کشید و تنها فن یزدانی را با زیرکی و به پشت یزدانی دفتن خاک می گرفت.
    فردین درستکار که هیج مدال طلا و نقره جهانی و المپیک ندارد چطور می تواند مربی و هدایتگر خوبی برای یزدانی و زارع و سایر کشتی گیران باشند . بدون مربی بچه ها نتایج بهتری می گرفتند..

دیدگاه تان را بنویسید