وزنه برداری قهرمانی جهان/ برنز داوودی در دو ضرب؛ طلای تالاخازده مثل آب خوردن!

در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان، علی داوودی به سوم دو ضرب دسته سنگین وزن رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان با برگزاری رقابت دسته ۱۰۹+ کیلوگرم مردان  به پایان رسید و علی داودی توانست اولین مدال بزرگسالان جهان را بگیرد و در دوضرب صاحب مدال برنز شد. 

علی داودی با رکورد ۲۰۳ یک‌ضرب، ۲۴۹ دوضرب و مجموع ۴۵۲ کیلوگرم چهارم جهان شد و مدال برنز جهان را گرفت. 

آیت شریفی دیگر نماینده ایران رکورد ۱۹۲ کیلوگرم را در یک ضرب ثبت کرد اما در دوضرب وزنه های ۲۳۳ و ۲۴۲ کیلوگرم را انداخت و اوت شد.

دسته ۱۰۹+ کیلوگرم المپیکی است و ۱۰ وزنه‌بردار در گروه A به رقابت پرداختند.

لاشا تالاخادزه قهرمان جهان و المپیک از گرجستان، گور میناسیان نایب قهرمان جهان و المپیک و لالایان از ارمنستان  دارنده نقره و برنز قهرمانی جهان مهمترین رقیبان دو وزنه‌بردار ایران بودند.

سیمون مارتیروسیان از ارمنستان نایب قهرمان المپیک و قهرمان جهان از دیگر رقبای جدی دو ملی‌پوش ایران بود.

عملکرد دو نماینده ایران به شرح زیر است:

حرکت یک‌ضرب

علی داودی کار خود را خوب شروع نکرد و در حرکت اول وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را انداخت. داودی در حرکت دوم، وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را بالای سر برد و سه چراغ سفید دریافت کرد.

داودی در حرکت سوم و پایانی وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را بالای سر برد. 

آیت شریفی در اولین حرکت وزنه ۱۹۲ کیلوگرم را مهار کرد. شریفی در حرکت دوم وزنه ۱۹۹ کیلوگرم را انداخت و نتوانست بالای سر ببرد. 

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی برای حرکت سوم شریفی وزنه ۲۰۲ کیلوگرم را انتخاب کرد و نماینده ایران باز هم خوب کار نکرد و این وزنه را هم انداخت. او با یک نمایش ناموفق کار خود را با رکورد ۱۹۲ کیلوگرم در یک ضرب به پایان رساند.

طلای بی دردسر غول گرجی

لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان با رکورد ۲۲۰ کیلوگرم طبق انتظار طلا گرفت.  

گور میناسیان از ارمنستان به دنبال گرفتن مدال طلای یک‌ضرب و رقابت با غول گرجی بود اما موفق نشد وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را مهار کند و با رکورد ۲۱۳ کیلوگرم به مدال نقره رسید.  

لالایان از ارمنستان با رکورد ۲۱۲ کیلوگرم مدال برنز گرفت.

حرکت دوضرب 

علی داودی در دوضرب به دنبال گرفتن مدال بود. او در حرکت اول، وزنه ۲۴۰ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم وزنه ۲۴۹ کیلوگرم را مهار کرد و مدال برنز دوضرب را کسب کرد. 

داودی پشت وزنه ۲۵۵ کیلوگرم قرار گرفت و تاکنون این وزنه را نزد بود و در تخته قهرمانی جهان هنگام قیچی وزنه را انداخت. 

او با رکورد مجموع ۴۵۲ کیلوگرم چهارم جهان شد اما مدال برنز دوضرب را گرفت. 

آیت شریفی شرایط خوبی نداشت و بهداد سلیمی در دوضرب، شریفی را تا کنار تخته همراهی کرد. شریفی در حرکت اول، وزنه ۲۳۳ کیلوگرم را انداخت.  در حرکت دوم دوباره وزنه ۲۳۳ کیلوگرم را انداخت و لنگ لنگان تخته مسابقات را ترک کرد. در حرکت سوم هم وزنه ۲۴۲ کیلوگرم را انداخت و اوت شد.

دیدگاه تان را بنویسید