روایت قهرمانی باورنکردنی جوادی: به طلا فکر هم نمی کردم!

میرمصطفی جوادی درباره قهرمانی خود در جهان گفت: من فقط برای یک مدال برنز یا شاید یک نقره تمام تلاشم را به کار گرفته بودم و به طلا فکر هم نمی‌کردم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پایگاه اینترنتی inside the games در گزارشی به موفقیت مصطفی جوادی در وزنه‌برداری قهرمانی جهان پرداخت. این سایت نوشت: «مصطفی جوادی در مسابقات جهانی در دسته المپیکی ۸۹‌ کیلوگرم و در دومین تجربه‌اش در وزن جدید در رقابتی سنگین توانست مدال طلای دوضرب و مجموع جهان را بگیرد. آن هم در شرایطی که نام‌های بزرگ چین در دسته ۸۹ کیلوگرم یعنی لی داین و تیان تائو در ریاض بودند. لی و تیان تائو، هر دو دارنده رکورد جهانی، در اوایل با مشکل مواجه شده و پس از دو ناکامی به سکو نرسیدند.

مصطفی جوادی با رکورد ۱۶۹ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۱۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد و طلای دوضرب و مجموع را گرفت. او در یک‌ضرب ششم شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد ممکن است قهرمان شود، گفت: مطمئناً خیر. من فقط برای یک مدال برنز یا شاید یک نقره تمام تلاشم را به کار گرفته بودم و به طلا فکر هم نمی‌کردم. این بهترین رکوردم در مسابقات بود.

رکورد مجموع او چهار کیلوگرم بهتر از کیانوش رستمی، قهرمان المپیک ۲۰۱۶، است که در مسابقات جهانی سال گذشته ۳۸۰ کیلوگرم وزنه زد و امسال از تیم ایران کنار گذاشته شد. به گفته جوادی این نتیجه‌ی ماه‌ها کار سخت و کاری تیمی بود و او امیدوار است مدال‌های بیشتری در راه باشد.

سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون ایران، هم گفت: جوادی با آمادگی خوبی برای این مسابقات، خودش را به سطح بالایی رساند. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تعطیلاتی نداشتیم. ما از آن زمان در اردوهای آماده‌سازی حضور داشتیم، با تغذیه خوب، مربیگری خوب، بسیار حرفه‌ای و پیش‌رو کار کردیم. امیدوارم در اینجا مدال‌های بیشتری را کسب کنیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید