در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد؛

آرن داوودی: باید از جام جهانی بسکتبال درس بگیریم/ باید به دمیر فرصت بدهیم

ملی پوش سابق بسکتبال ایران گفت: جام جهانی 2023 به پایان رسید اما باید درس بگیریم برای آینده و به تصمیماتی که این زمان گرفتیم فکر و تجدید نظر کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

آرن داوودی ملی پوش اسبق بسکتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی گفت: تیم ملی یک سالی می‌شود که پوست اندازی می‌کند و تعدادی بازیکن جوان به بسکتبال ما وارد شده است. این بازیکنان تجربه اول حضورشان در مسابقاتی در سطح جهانی است و باید فرصت بدهیم و باید واقع بین باشیم که تجربه زیادی ندارند.

او با اشاره به خداحافظی حامد حدادی در جام جهانی گفت: حامد حدادی با مصدومیت و آسیب شدیدی برگشت و از طرفی نسبت به سنی که دارد یک مدت کوتاه می‌توانست برگردد و به درمان بیشتری نیاز دارد بنابراین همین که در این مسابقات توانست به تیم کمک کند کار بزرگی انجام داد. حدادی زحمات زیادی برای بسکتبال ایران کشید و در اکثر اتفاقات خوب بسکتبال حضور داشته است.

داوودی در پاسخ به این سوال که با توجه به حواشی جام جهانی و کسب ضعیف ترین نتیجه تاریخ تیم ملی بسکتبال به نظر شما آیا تیم ملی می‌تواند با هاکان دمیر در ادامه راه موفق باشد یا خیر گفت: به نظر من باید حداقل بازی‌های آسیایی هم تمام شود و یک تا دو سال فرصت بدهیم. من اصلا هاکان را نمی‌شناختم و برخوردی با او نداشتم اما به عنوان کسی که بسکتبال بازی می‌کنم باید بگویم ما با ماتیچ که کار می‌کردیم، سال 2009 قهرمان آسیا شدیم اما 20011 مقام پنجم را کسب کردیم؛ البته درست است این دو مورد قابل مقایسه نیست اما به نظرم باید فرصت بدهیم حداقل برنامه‌ای که شروع کرده را به اتمام برساند.

یک سری بازیکنان از جمله محمد جمشیدی، آرمان زنگنه، ایمان خیراتی ستاره نو ظهور بسکتبال ، سجادپذیرفته و سالار منجی می‌توانستند کمک زیادی به تیم ملی کنند اما هاکان دمیر این نفرات را در کنارتیم قرار نداد، داوودی در این خصوص گفت: اتفاق شبیه محمد جمشیدی برای من هم رخ داد، سالی که دانشگاه آزاد بازی می‌کردم به تیم ملی دعوت شدم و یک تورنمنت در چین شرکت کردیم که از شش بازی در پنج بازی آن نزدیک 26 دقیقه بازی می‌کردم؛ بعد که برگشتیم تیم باید به یک تور اروپا می‌رفت اما بعد از پایان تمرینات من از لیست نهایی خط خوردم. این فراز و نشیب برای هر بازیکنی وجود دارد. به نظر من اگر بخواهیم در مورد این صحبت کنیم که اگر این بازیکن بود این اتفاق می‌افتاد و اگر آن بازیکن نبود بهتر بود الان زمان خوبی نیست.

ملی پوش نسل طلایی بسکتبال ایران در ادامه گفت: من امیدوارم اتفاقی که در زمان ما رخ داد تکرار شود اما سخت است چون زمانی که همسن این بازیکنان بودیم حدود هشت تیم بودند که در لیگ برای قهرمانی می‌جنگیدند و بازیکن خارجی 100 هزار دلار می‌گرفت. وقتی بازیکنان ما در کنار این سطح از بازیکنان خارجی رقابت می‌کنند قطعا لیگ حرفه‌ای تری خواهیم داشت. اکنون اکثر تیم‌ها بازیکن خارجی ندارند و آن‌هایی هم که می‌آیند پنج تا 6 هزار دلار می‌گیرند بنابراین نمی‌توانند بودجه‌ای که برای یک فصل درنظر گرفتند را تا آخر فصل برسانند وقتی هم این اتفاقات می‌افتد بازیکنان باید در مسابقات برون مرزی شرکت کنند؛ آن زمان این مسابقات داخل ایران برای ما برگزار و باعث پیشرفت ما شد.

آرن داوودی در پایان صحبت‌های خود گفت: جام جهانی که تمام شد اما باید درس بگیریم برای آینده و به تصمیماتی که این زمان گرفتیم فکر و تجدید نظر کنیم. انتقاد باید سازنده باشد؛ اکثر ما احساسی هستیم و با یک کامنت مثبت فرد قوی تری می‌شویم و با تخریب سریع خودمان را گم می‌کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید