جی پلاس

اقدام نامتعارف فدراسیون والیبال با گزینش سلیقه ای خبرنگاران؛ نه پاسخ می دهیم؛ نه آیدی کارت!

در فاصله سه روز تا شروع رقابت های والیبال قهرمانی آسیا، همچنان نحوه ثبت درخواست صدور آیدی کارت خبرنگاران برای مسابقات مشخص نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های والیبال قهرمانی آسیا از 28 مرداد تا 4 شهریور به میزبانی ارومیه برگزار می شود.

بر اساس روال مرسوم، همواره روابط عمومی فدراسیون ها از جمله فدراسیون والیبال، در فاصله حدود یک ماه قبل از آغاز رقابت ها به خصوص در سطح  ملی با اعلام فراخوان و شرایط پوشش رسانه ای مسابقات، از رسانه ها دعوت می کنند تا نماینده خود را برای پوشش رسانه ای مسابقات معرفی کنند.

این در شرایطی است که فدراسیون والیبال تاکنون هیچ اطلاعیه ای برای ثبت نام خبرنگاران روی خروجی سایت و کانال تلگرامی خود قرار نداده و پیگیری های خبرنگار جی پلاس برای اطلاع از شرایط و روند حضور در مسابقات و پوشش آن هم بی نتیجه مانده است.

این اتفاق در حالی رخ داده که چندی پیش روابط عمومی فدراسیون والیبال در گفت و گویی کوتاه و پیامکی با خبرنگار جی پلاس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ثبت درخواست ها آغاز شده پاسخ منفی داده و هیج اشاره ای به روند آن نکرد‌.

با این وجود در فاصله 3 روز تا سوت آغاز رقابت ها مشخص شده که روابط عمومی فدراسیون والیبال از هفته ها قبل با برخی از خبرگزاری ها و نشریات تماس گرفته تا از خبرنگاران آن ها برای حضور در مسابقات و پوشش خبری دعوت کند.

به نظر می رسد فدراسیون والیبال تصمیم به انتخاب گزینشی رسانه ها گرفته تا از اعزام برخی منتقدان فدراسیون وحضور آن ها ممانعت کند و با انتخاب گزینشی و اعزام سلیقه ای، روی نام خبرنگاران و رسانه های منتقد قلم قرمز بکشد. اتفاقی که چندان مرسوم نیست و به نوعی شیوه مدیریت فدراسیون والیبال و روابط عمومی آن را زیر سوال می برد که در واکنش به انتقادات تنها راه را برخورد سلیقه ای می دانند.

اگر این اتفاق دلیل دیگری هم مثل مسائل مالی دارد باید به این نکته اشاره کرد که الفبای برخورد با رسانه و روابط عمومی فدراسیون پاسخگویی و توضیح شرایط است؛ نه پاسخ ندادن! چرا که حضور در ارومیه با هزینه شخصی برای یک خبرنگار (در صورت داشتن آیدی کارت) نمی تواند گزینه سختی باشد اما اینکه چرا بخش روابط عمومی فدراسیون پاسخگوی علت عدم صدور آیدی کارت برای تمام خبرنگاران نیست سوال برانگیز است و همین عدم جوابگویی شائبه گزینشی بودن رسانه ها را پررنگ تر می کند!

دیدگاه تان را بنویسید