سرمربی ژاپن: ایران شانس اول قهرمانی آسیاست!

سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن درباره مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن قصد دارد ترکیب تیمش در مسابقات قهرمانی آسیا همچنان به عنوان یک راز بماند. فلیپ بلین سرمربی فرانسوی تیم ملی والیبال ژاپن در مصاحبه ای که با ورزش سه داشته تا حد امکان تلاش کرده اطلاعات تیمش را مخفی نگه دارد.

به شما لقب جادوگر ژاپن را داده‌اند. راز این همه تحول که در والیبال این کشور به وجود آوردید، چیست؟

ببین، به نظر من یک مربی اول از همه باید چشم انداز درست داشته باشد و برای رسیدن به هدفی که دارد متناسب با آن برنامه ریزی دقیق انجام دهد. این دقیقا همان کاری است که من برای تیم ملی والیبال ژاپن انجام داده و می‌دهم.

*شما در لیگ ملت‌ها مدال برنز گرفتید. فکر نمی‌کنید با کمی شانس حتی می‌توانستید برای مدال طلا بجنگید.  

رسیدن به سطح بالا یک فرایند کاملا طولانی است. بعد از تلاش سخت ما به جمع چهار تیم نهایی لیگ ملت‌ها رسیدیم. قدم بعدی حفظ این موقعیت و استفاده از تجربه این مسابقات برای پیشرفت در رقابت‌های آینده خواهد بود.  

*در مورد پیشرفت حرف زدید. به نظر می‌رسد که حالا ژاپن به شکل کامل از دیگر تیم‌های آسیایی به ویژه ایران که رقیب اصلی شماست جدا شده؛ هنوز هم فکر می‌کنید که تیم ملی ایران برای شما حریف دردسرسازی باشد. 

همانطور که خودت می‌دانی و فکر کنم در ژاپن هم راجع به آن با هم صحبت کردیم، در کشور شما به والیبال اهمیت زیادی می‌دهند اما شما باید این را هم بدانید که ارائه عملکرد سطح بالا به شکل خطی نیست و بالا و پایین هایی در مسیر وجود دارد. من مطمئنم که والیبال ایران به زودی راهی برای بازگشت به بهترین ورژن خود پیدا خواهد کرد. به این شک نکنید.

*چند روز دیگر مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه شروع می‌شود. برنامه شما برای این بازی‌ها چیست؟ با تیم اصلی به ایران می‌آیید؟ 

ما یک تورنمنت سخت را در لیگ ملت‌ها پشت سر گذاشتیم و به نظرم تیم بعد از آن مسابقات باید به اندازه کافی استراحت کند. در روزهای آینده برای آمادگی حضور در قهرمانی آسیا به تمرینات برمی‌گردیم. این بازی‌ها در کشور خودتان برگزار می شود و به نظرم ایران مدعی اصلی قهرمانی است.

*نگفتید؛ با تیم اصلی به ارومیه می‌آیید؟

در ایران همه چیز مشخص می شود.

* اینطوری که می‌گویید شاید تغییراتی داشته باشید؟

استادانه می‌خواهی از من حرف بکشی(با خنده) ولی ببین واقعا هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم. باید تمریناتمان شروع شود و بعد درباره‌اش تصمیم بگیریم.

*پس برویم سراغ یک سوال در مورد برنامه شما برای آینده؛  بعد از سومی لیگ ملت‌ها آیا به مدال المپیک هم فکر می‌کنید و برنامه‌تان برای این هدف چیست؟

ما در لیگ ملت‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم اما هنوز به هدف اولیه خود یعنی حضور در المپیک نرسیده‌ایم که بخواهیم به مدال گرفتن در آن فکر کنیم. اول باید بتوانیم جواز حضور در پاریس را به دست بیاوریم و بعد به چیزهای دیگر فکر کنیم.

*این مصاحبه با یک سوال در مورد ایران تمام کنیم. به نظر شما والیبال ایران برای رسیدن دوباره به سطح اول دنیا باید چه راهکاری را در نظر بگیرد. 

ببین با توجه به شناختی که از ایران دارم مطمئنم در راس والیبال ایران افراد توانمندی حضور دارند که نهایتا بهترین راه حل را پیدا می‌کنند. در نهایت کار من ایجاد بهترین شرایط برای ژاپن است و فقط باید به همین فکر کنم.

دیدگاه تان را بنویسید