جی پلاس

پیروزی تاریخی فیلیپین در روز توقف نروژ در جام جهانی زنان

تیم فوتبال زنان فیلیپین در شروع دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۳ توانست برد تاریخی را کسب کند و نروژ اولین امتیازش را در این رقابت ها به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: دور نخست مرحله گروهی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ با پیروزی کلمبیا به پایان رسید. همچنین در آغاز دور دوم فیلیپین برد تاریخی را به دست آورد. 

صبح سه شنبه کلمبیا در گروه H برابر کره جنوبی قرار گرفت و با دو گل حریف آسیایی اش را شکست داد. کاتالینا اوسمه در دقیقه ۳۰ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و ۹ دقیقه بعد لیندا کایسدو نتیجه را ۲ بر صفر کرد. کایسدو نخستین بازیکنی لقب گرفت که در آخرین دوره های جام جهانی زیر ۱۷ سال، زیر ۲۰ سال و بزرگسالان گلزنی می کند. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

دیگر رکورد تاریخی این دیدار را کیسی پیر به نام خود ثبت کرد. او در دقیقه ۷۸ فرصت بازی پیدا کرد و به جای یوری چوئه به میدان رفت تا با ۱۶ سال و ۲۶ روز رکورد جوانترین بازیکن تاریخ جام جهانی زنان را به خود اختصاص دهد. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

دور دوم جام جهانی با یک شگفتی آغاز شد و فیلیپین توانست نیوزلند میزبان را با یک گل شکست دهد. سارینا بولدن در دقیقه ۲۴ گلزنی کرد. میزبان تلاش کرد نتیجه را جبران کند اما فیلیپین به خوبی مقاومت کرد و نخستین برد تاریخش را با اولین گل زده در جام جهانی جشن گرفت. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

در دیگر بازی گروه A نروژ برابر سوییس قرار گرفت و این دیدار با تساوی بدون گل تمام شد. سوییس با چهار امتیاز صدرنشین است و تیم های نیوزلند و فیلیپین با سه امتیاز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. نروژ با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید