از مصدومیت قاسمپور تا ضعف در آسیا

در اردوی تیم ملی کشتی آزاد دقیقا چه خبر است؟

مصدومیت کامران قاسمپور در اردوی تیم ملی کشتی آزاد باعث شد تا بار دیگر عملکرد کادر فنی زیر سوال برود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ امیررضا احمدی- هفته گذشته خبر مصدومیت کامران قاسم پور، کشتی ایران را با شوک بزرگی مواجه کرد؛ دارنده دو مدال طلای جهان که ستاره اول کشتی ایران در سال های اخیر بوده، از قبل با مصدومیتی در ناحیه کشاله ران دست و پنجه نرم می کرد اما در تمرینات هفته گذشته و حین مرور فن با احمد بذری دچار آسیب شد تا بلافاصله خبر مصدومیت و احتمال غیبتش در مسابقات جهانی مخابره شود.

کشتی ورزش پر فشاری است و مصدومیت و ضرب خوردگی، عضو جدا نشدنی آن؛ مطمئن در ورزش های سنگینی همچون کشتی، نمی توان از مصدومیت پیش گیری کرد و هر لحظه ممکن است ورزشکار دچار آسیب هایی با شدت کم تا زیاد شود اما درباره مصدومیت قاسم پور، هنوز هم علامت سوال هایی وجود دارد.

تمرینات سنگین، فشارهای بی پایه

نگاهی به تمرینات تیم ملی کشتی آزاد زیر نظر پژمان درستکار و دستیارانش، نشان می دهد که او بیش از هر موضوعی بر آمادگی جسمانی تاکید دارد؛ هرچند این تاکید زیاد، در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه عکس داد و بدن کشتی گیران در رقابت های قاره ای حسابی سنگین بود و در کشتی ها به اصطلاح خالی می کردند تا شیوه بدنسازی شان زیر سوال برود. اما درستکار نشان داده برنامه و تمرکز اصلی اش بر بالا بردن آمادگی بدنی، و تقویت سیستم تنفسی کشتی گیران است و برای همین هم تمرینات ایستگاهی و بدنسازی در روند آماده سازی آزادکاران جایگاه ویژه ای دارد. با این وجود تمرینات بدنسازی هم تا حدی لازم هستند و وقتی فشار تمرین بیش از حد باشد، به خصوص در فاصله سه ماه تا مسابقات جهانی که هیچ نیازی به فشار زیاد و تمرینات سخت نیست، چنین اتفاقاتی می افتد.

اگر چه با اعلام پزشک معتمد فدراسیون کشتی، قاسم پور حدود 4 هفته از میادین دور خواهد بود و پس از آن می تواند به تشک برگردد اما حالا تشدید مصدومیت کهنه او، می تواند ضرر بزرگی به خودش و کشتی ایران بزند.

قاسم پور در مسابقات جهانی پیش رو جزو امیدهای اصلی ایران برای کسب طلاست و خیلی ها از الان هم روی مدال المپیک او حساب کرده اند؛ اما تمرینات پر فشار بدون هیچ دلیل قانع کننده ای، می تواند زخمی کاری بر تن قاسم پور و امثال او بزند که باید دید کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در این روند تجدید نظر می کند یا نه!

 

دیدگاه تان را بنویسید