پایان سری A| یوونتوس برد اما به لیگ اروپا نرسید

فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا با پیروزی‌های تیم‌‌های میلان، رم و یوونتوس در هفته پایانی این مسابقات خاتمه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در آخرین شب از هفته سی‌و‌هشتم، هفته پایانی سری A ایتالیا، یکشنبه شب پنج بازی همزمان از ساعت 22:30 به وقت تهران برگزار شد که در پایان مهمترین آنها تیم‌های میلان، رم و یوونتوس برابر رقبا به برتری رسیدند.

میلان رده چهارمی در تقابل با هلاس ورونایی که برای فرار از سقوط به امتیازات این بازی نیاز داشت، به میهمان خود رحم نکرد و با وجود آنکه این بازی برایش تشریفاتی بود، حریف خود را با نتیجه 3 بر یک شکست داد تا مسبب سقوط هلاس ورونا به دسته دوم شود. اولیویه ژیرو در دقیقه 1+45 از روی نقطه پنالتی گل نخست بازی را برای میلان زد. هلاس ورونا با گلزنی مارکو داوید فراونی در دقیقه 72 کار را به تساوی کشید، اما رافائل لیائو ستاره پرتغالی میلانی‌ها دو بار دیگر در دقایق 85 و 1+90 دروازه تیم میهمان را باز کرد و مسبب شکست این تیم شد. هلاس ورونا با قبول این شکست با 31 امتیاز در رده هجدهم جدول باقی ماند تا به‌عنوان سومین تیم پس از سامپدوریا و کرمونزه به سری B‌ سقوط کند. میلان هم در همان رده چهارم، اما با 70 امتیاز فصل را به پایان رساند.

در ورزشگاه المپیکو، تیم فوتبال رم میهمان خود اسپتزیا را با نتیجه 2 بر یک از پیش رو برداشت. این در حالی بود که اسپتزیا با گلزنی دیمیتریوس نیکولائو در دقیقه 6 از جالوروسی پیش افتاده بود. نیکلا زالوسکی در دقیقه 43 گل تساوی را برای رمی‌ها زد و پائولو دیبالا هم در دقیقه 89 از روی نقطه پنالتی گل پیروزی بخش تیم قرمزپوش پایتخت ایتالیا را به ثمر رساند. رم با این نتیجه 63 امتیازی شد تا با حفظ جایگاه ششم جدول سری A  سهمیه لیگ اروپا بگیرد.

دیگر سهمیه ایتالیا در فصل آینده لیگ اروپا به آتالانتایی رسید که در بازی همزمان میزبان مونتزا بود و این تیم را با نتیجه 5 بر 2 در هم کوبید. آتالانتا با این نتیجه 64 امتیازی شد و بالاتر از رمی‌ها در رده پنجم فصل را به پایان رساند.

یوونتوس هم سرانجام با یک پیروزی به فصل پرفراز و نشیبش پایان داد، پیروزی‌ که البته سودی به حالش نداشت. بانوی پیر که میهمان اودینزه بود، این تیم را با تک گل دقیقه 68 فدریکو کیه‌زا شکست داد و بیست‌و‌دومین برد فصلش را کسب کرد تا 62 امتیازی شود. با این حال بیانکونری که به دلیل کسر 10 امتیاز پیش از این سهمیه لیگ قهرمانان را از دست داده بود، دستش از لیگ اروپا هم کوتاه ماند و فصل آینده در لیگ کنفرانس اروپا حضور پیدا خواهد کرد، البته اگر از مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها صعود کند.

در آخرین بازی هم لچه با نتیجه 3 بر 2 به میهمان خود بولونیا باخت.

در پایان فصل 23-2022 سری A،‌ ناپولی 90 امتیازی به‌عنوان قهرمان، لاتزیوی 74 امتیازی به‌عنوان نایب قهرمان، اینتر 72 امتیازی به‌عنوان تیم سوم و میلان 70 امتیازی به عنوان تیم چهارم جدول جواز حضور در مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند. آتالانتا و رم نیز راهی لیگ اروپا شدند و یوونتوس به لیگ کنفرانس رفت. در پایین جدول هم سامپدوریا، کرمونزه و هلاس ورونا سه تیمی بودند که به سری B‌ سقوط کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید