گزارش جی پلاس

کدام تیم های اروپایی در فصل جاری در خانه شکست ناپذیر بودند؟

تنها سه تیم پنج لیگ برتر اروپایی در فصل ۲۳-۲۰۲۲ تاکنون در خانه مغلوب نشده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: فصل ۲۳-۲۰۲۲ رو به پایان است و با وجود گذشت ۲۷ هفته از برگزاری لیگ های اروپایی هنوز برخی تیم ها در خانه شکست نخوردند. تنها باخت آن ها در خانه حریف رقم خورده است. در پنج لیگ برتر اروپا (لیگ برتر انگلیس، لالیگا، سری آ، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه) بارسلونا، بایرن مونیخ و یونیون برلین در ورزشگاه خود اجازه پیروزی به حریفانشان را ندادند و فقط چند تیم توانستند با امتیاز آنجا را ترک کنند. 

بارسلونا صدرنشین ۷۲ امتیازی لالیگا از ۲۸ بازی خود تنها دو بار مغلوب شده است. این اتفاق برای نخستین بار در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رخ داد و ۳ بر یک برابر رئال مادرید شکست خورد. آلمریا نیز توانست در خانه اش با یک گل آبی اناری ها را مغلوب سازد. تیم ژاوی در این فصل در نوکمپ یازده پیروزی و سه مساوی کسب کرده است. تیم های جیرونا، رایو وایکانو و اسپانیول از نوکمپ دست خالی برنگشتند. 

بایرن مونیخ صدرنشین بوندسلیگا هم تاکنون در آلیانز آره‌نا شکست نخورده است. باوارایی ها در ۲۷ بازی سه بار مغلوب شدند که همه در خارج از خانه اتفاق افتاد. آگزبورگ نخستین شکست تیم مونیخی را در این فصل رقم زد (یک بر صفر). سپس گلادباخ توانست ۳ بر ۲ تیم ناگلزمن را مغلوب کند و باخت ۲ بر یک مقابل لورکوزن موجب اخراج سرمربی آلمانی شد. بایرن در ورزشگاه خود تنها برابر گلادباخ، اشتوتگارت، کلن و فرانکفورت امتیاز از دست داد و بقیه بازی های را با برد به پایان رساند. 

سومین تیم شکست ناپذیر در خانه یونیون برلین است. تیم آلمانی که در حال حاضر با کسب ۵۱ امتیاز (هفت امتیاز کمتر از صدرنشین) در رتبه سوم جدول بوندسلیگا قرار داد هر شش شکست این فصل خود را در خانه حریفان تجربه کرده است. فرانکفورت، بوخوم، بایرلورکوزن، فرایبورگ، بایرن مونیخ و دورتموند تیم هایی بودند که توانستند یونیون برلین را مغلوب سازند اما در ورزشگاه "ان در التن فورسترای" شرایط کاملا متفاوت بوده است و تنها تیم های بایرن مونیخ، آگزبورگ، شالکه، کلن توانستند با کسب امتیاز آنجا را ترک کنند (یک امتیاز). 

تمام تیم های حاضر در لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا و لیگ یک فرانسه حداقل یک بار شکست خانگی را در این فصل تجربه کردند. 

دیدگاه تان را بنویسید