گزارش جی پلاس

کدام تیم در پنج لیگ برتر اروپایی بهترین خط دفاع را دارد؟

در میان پنج لیگ برتر اروپایی یکی از تیم های حاضر در لالیگا بهترین عملکرد را در خط دفاعی داشته و کمتر از ۱۰ گل دریافت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: نیم فصل دوم (۲۳-۲۰۲۲) لیگ های اروپایی در حال برگزاری است و تیم ها با اتکا به نقاط قوت خود به دنبال قرار گرفتن در بهترین جایگاه ممکن هستند. برتری در خط دفاع یکی از مهمترین عوامل در رسیدن به این هدف است. هر تیمی که در این بخش عملکرد بهتری داشته باشد می تواند با حفظ نتیجه امتیازات لازم را کسب کند. در میان پنج لیگ برتر اروپایی بارسلونا مستحکم ترین دفاع را دارد.

آبی اناری ها که با ۵۹ امتیاز صدرنشین لالیگا هستند در ۲۲ بازی تنها 7 گل دریافت کرده اند. این آماری فوق العاده برای تیم ژاوی ارناندس به حساب می آید. رئال سوسیداد، رئال مادرید، اوساسونا، اسپانیول و رئال بتیس تیم هایی هستند که در این فصل دروازه بارسا را باز کردند. تنها رئال مادرید توانست بیش از یک بار برابر تیم کاتالانی گلزنی کند و ال کلاسیکو را با نتیجه ۳ بر یک به نفع خود تمام کند. 

الکس بالده، ژول کونده، کریستنسن، جوردی آلبا، مارکوس آلونسو، اریک گارسیا و رونالد آرائوخو دفاع مستحکمی را تشکیل داده اند و در صورتی که بازیکنی بتواند از آن ها عبور کند با مارک آندره تراشتگن روبرو می شود که به راحتی تسلیم نمی شود. دروازه‌بان آلمانی در ۱۷ بازی دروازه اش را بسته نگه داشته و ۴۴ بار ضربات بازیکنان حریف را مهار کرده است. او یکی از بهترین فصل های خود را تجربه می کند و بدون شک جایزه سامورا را دریافت خواهد کرد. 

بارسلونا

بارسلونا به لطف خط دفاعی مستحکمش توانست بازی ها را با کسب سه امتیاز به پایان برساند و با شش امتیاز بیشتر از رئال مادرید در صدر قرار بگیرد. اگر این تیم در رقابت های دیگر مانند لیگ قهرمانان اروپا عملکرد مشابهی داشت اکنون در مرحله یک هشتم نهایی رقابت می کرد و نه در لیگ اروپا. پس از آبی اناری ها بهترین خط دفاع برای رئال مادرید و اتلتیکومادرید است که هر دو تیم ۱۷ گل دریافت کرده اند. ضعیف ترین خط دفاع را الچه داشته که ۴۵ بار دروازه اش باز شده است. 

در لیگ برتر انگلیس بهترین عملکرد دفاعی را نیوکاسل داشته است. تیم پنجم جدول در ۲۳ بازی ۱۵ گل دریافت کرده است. نیوکاسل در ۱۲ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت. بدترین خط دفاع به بورنموث تعلق دارد که ۴۴ بار دروازه‌اش باز شده است. در سری آ ایتالیا هم بهترین خط دفاع که به ناپولی اختصاص دارد تنها ۱۵ گل در ۲۳ بازی دریافت کرده است، با این تفاوت که تیم اسپالتی صدرنشین قاطع کالچو است. سالرنیتانا بدترین عملکرد دفاعی را داشته و ۴۴ گل دریافت کرده است. 

در بوندسلیگا شرایط کاملا متفاوت است و با وجود برگزاری دو بازی کمتر نسبت به لیگ برتر و سری آ بهترین خط دفاع ۲۱ گل دریافت کرده است که به بایرن مونیخ صدرنشین تعلق دارد. باواریایی ها در کنار دورتموند و یونیون برلین ۴۳ امتیازی هستند. بدترین خط دفاع برای بوخوم است که ۵۱ گل دریافت کرده است. در لیگ یک فرانسه لانس در ۲۴ بازی ۱۹ بار دروازه اش باز شده و تیم چهارم جدول بهترین عملکرد دفاعی را داشته است. تروی با دریافت ۵۳ گل بدترین خط دفاع را به خود اختصاص داده است. 

دیدگاه تان را بنویسید