کارشناسی داوری پرسپولیس - مس رفسنجان| پنالتی درست بود؟

کارشناسان داوری درباره صحنه جنجالی دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس و اعلام ضربه پنالتی به سود شاگردان گل محمدی نظر دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم فوتبال پرسپولیس در حالی با تک گل گولسیانی از روی نقطه پنالتی مقابل مس رفسنجان پیروز شد که اعلام خطا روی مهدی عبدی و اعلام پنالتی به سود پرسپولیس، باعث ایجاد جنجال شد.

 

حسین عسگری کارشناس داوری درباره قضاوت امیر عرب براقی به تسنیم گفت: وقتی یک تصمیم داور می‌تواند سرنوشت بازی را عوض کند، سایر تصمیمات درست داور هم عملکرد داور را زیر سؤال می‌برد. اخطارها و سایر تصمیمات عرب براقی بعد از پنالتی درست بود، اما نمی‌دانم او چرا به تصمیم کمک داور تن داد. داور نزدیک به صحنه بود و دید چه اتفاقی افتاد. مشخص است که خطا خارج از محوطه جریمه اتفاق افتاده و عرب براقی در وهله اول تصمیم درستی گرفت. او به‌درستی خارج از محوطه جریمه اعلام خطا کرد و با توجه به اینکه موقعیت آشکار گلزنی بود، رامتین سلیمان‌زاده به‌درستی اخراج شد.

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد اخراج مدافع مس رفسنجان عنوان کرد: وقتی تصمیم داور تغییر کرد و پنالتی اعلام شد، کارت قرمز باید به کارت زرد تبدیل شود. مدافع مس، مهاجم پرسپولیس را شارژ کرد و در صورت اعلام پنالتی، باید اخطار می‌گرفت. داور تمرکز لازم را نداشت و دچار عدم تعادل شد. هیچ‌یک از اعضای تیم داوری هم به عرب براقی کمک نکردند. داور چهارم در این مواقع باید خودش را نشان بدهد و او می‌توانست باعث نجات داور شود.  خطا خارج از محوطه جریمه افتاد و این اشتباه کلیدی که نتیجه را تغییر داد، باعث می‌شود عملکرد داور را ضعیف بدانیم.

تورج حق‌وردی، کارشناس داوری در خصوص قضاوت امیر عرب براقی به ایسنا گفت: طبیعتا وقتی داور در نتیجه بازی تاثیر گذار باشد، نمی‌توان گفت که او عملکرد خوبی داشته است. حتی می‌توان گفت عرب‌براقی در بقیه صحنه‌های بازی که درست قضاوت کرد اما تصمیم او و تیمش در صحنه جنجالی دقیقه ۲۸ باعث شد روند و نتیجه بازی تغییر کند.  او ابتدا خطای مدافع مس را بیرون از محوطه جریمه تشخیص داد که تصمیم او درست بود و سلیمان‌زاده را به درستی اخراج کرد اما متاسفانه با نظر کمک داور، تصمیمش را تغییر داد و پنالتی گرفت. پنالتی اشتباه بود زیرا مدافع مس در خارج از محوطه خطا کرده بود. حتی اگر با مشورت با کمک داور پنالتی اعلام کرد، باید کارت قرمز مدافع مس را برمی‌گرداند و به او کارت زرد نشان می‌داد. در نتیجه تیم داوری ۲ اشتباه متوالی انجام داد.

نظر کارشناسان درباره اعلام پنالتی:

ابراهیم میرزابیگی: در ابتدا باید بگویم که این صحنه آفساید نبود و دفاع راست مس، آفساید را پر کرده بود اما خطا بیرون از محوطه جریمه رخ دار و بازیکن پرسپولیس سر خورد و داخل رفت.

تورج حق‌وردی: خطا پشت محوطه جریمه رخ داد و کمک داور در این صحنه اشتباه کرد و باعث شد داور پنالتی اعلام کند.

حیدر سلیمانی: اعلام خطا درست بود اما دخالت کمک داور که خطا را درون محوطه جریمه تشخیص داد اشتباه بود و او باعث شد داور اشتباه کند.

غلامرضا جباری: بازیکن شماره ۴ مس رفسنجان بیرون از محوطه جریمه مرتکب خطا شد و داور باید یک ضربه آزاد مستقیم به نفع تیم پرسپولیس اعلام می‌کرد.

نوذر رودنیل: خطا بیرون از محوطه رخ داد و باید ضربه ازاد مستقیم اعلام می‌شد اما کمک داور به اشتباه این خطا را به داخل محوطه جریمه برد.

نظر کارشناسان درباره اخراج بازیکن مس رفسنجان:

ابراهیم میرزابیگی: اخراج درست بود، چرا که مدافع مس موقعیت آشکار گل را از حریف گرفت.

تورج حق‌وردی: تصمیم داور در خصوص اخراج رامتین سلیمان‌زاده کاملا درست بود.

حیدر سلیمانی: اخراج بازیکن مس رفسنجان درست بود.

غلامرضا جباری: داور به درستی رامتین سلیمان‌زاده را اخراج کرد.

نوذر رودنیل: کارت قرمز اشتباه بود و طبق قانون باید در مواردی که بازیکن با هل دادن، هند و یا گرفتن مرتکب خطا می‌شود، باید بازیکن اخراج شود اما این صحنه فقط یک شارژ بود و اخطار کافی بود.

دیدگاه تان را بنویسید