جی پلاس

گزارش تصویری| آنفیلد و نقاشی های دیواری اش

در نزدیکی آنفیلد گرفیتی های برجسته ای از اسطوره های لیورپول روی دیوارهای شهر نقش بسته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در شهر لیورپول انگلیس کلکسیونی فوق العاده از هنر خیابانی دیده می شود که بخش بزرگی از آن به فوتبال اختصاص دارد. در نقاط مختلف می توان گرافیتی هایی را دید که معرف باشگاه لیورپول هستند. هنرمندان با بهره گیری از چهره های برجسته و قهرمانان قرمز ها نقاشی های دیواری بی نظیری را در نزدیکی آنفیلد خلق کردند. کارل رساین، عکاس رویترز از زاویه ای متفاوت این گرفیتی ها را به ثبت رسانده است. 

نقاشی دیواری اسطوره های لیورپول

گرفیتی استیون جرارد، اسطوره باشگاه لیورپول روی یکی از دیوارهای خیابان دینورویک دیده می شود که علاوه بر چهره هافبک انگلیسی عدد هشت، شماره پیراهن معروفش با قرمز ها نیز برجسته است. از این نقاشی دیواری در اکتبر ۲۰۲۱ رونمایی شد. 

نقاشی دیواری اسطوره های لیورپول

خالق این اثر "آنفیلد رپ" است که به مناسبت قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ روی یکی از دیوارهای خیابان سیبل (کنار خیابان آنفیلد) نقش بسته است. تصویر ترنت آرنولد با پیام"من یک پسر معمولی اهل لیورپول هستم که رویایش به حقیقت پیوست" روی آن دیده می شود. 

نقاشی دیواری اسطوره های لیورپول

یان راش آخرین عضو قرمزها بود که با نقاشی دیواری جاودانه شد. این گرامیداشت برای عملکرد فوق العاده بازیکن ولزی با پیراهن شماره ۹ لیورپول بود. گرفیتی اسطوره قرمزها که در خیابان الروی قرار دارد در ماه می ۲۰۲۲ رونمایی شد.

نقاشی دیواری اسطوره های لیورپول

نقاشی دیواری ری کلمنس در اکتبر ۲۰۲۰ تکمیل شد. جمله ای از شنکلی بالای تصویر دروازه‌بان انگلیسی دیده می شود: "ری همه چیز داشت، او سریع است، نمی خواهد شکست بخورد، او در حقیقت دروازه‌بان بزرگی است." این گرفیتی در خیابان ویلوا در نزدیکی آنفیلد قرار دارد‌.

نقاشی دیواری اسطوره های لیورپول

همکاری باس نایت و موروالز نقاشی دیواری فوق العاده ای را در خیابان راندولف پدید آورده است که به یورگن کلوپ تعلق دارد و تصویر سرمربی آلمانی با مشت های گره کرده پس از کسب پیروزی را نشان می دهد. از این نقاشی دیواری که میان هواداران به سرعت محبوب شد در سپتامبر ۲۰۲۲ رونمایی شد. 

نقاشی دیواری اسطوره های لیورپول

در سال ۲۰۲۱ هواداران فرصت یافتند تا انتخاب کنند چه نقاشی دیواری روی بار معروف سندن نقش ببندد. کالشو، هنرمند معروف پنج گزینه در اختیار هواداران قرار داد که تصویر استیون جرارد از میان باب پیزلی، سامی هیپیا، رابی فاولر و یرزی دودک انتخاب شد. 

نقاشی دیواری اسطوره های لیورپول

در خیابان دینوریک تصویر یکی دیگر از اسطوره های لیورپول به نام الن کندی نقش بسته است. موروالز تصویر به یادماندنی کندی با جام قهرمانی اروپا ۱۹۸۱ را برای این نقاشی دیواری برگزید.

دیدگاه تان را بنویسید