اختلاف عجیب فلیکس سانچس با فدراسیون فوتبال

مذاکرات سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال قطر با مسئولان فدراسیون ایران به یک دلیل دچار چالش شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فدراسیون فوتبال از مدتی پیش مذاکرات خود را با فلیکس سانچس آغاز کرد. مذاکرات ابتدایی با این مربی اسپانیایی خوب پیش رفت تا اینکه موارد همانند مسائل مالی و مدت زمان قرارداد پیش آمد.

تسنیم نوشت: اختلاف در مورد مسائل مالی با صحبت‌های صورت گرفته حل شد و سانچس کمی از موضع خود پایین آمد و رقم پیشنهادی فدراسیون را پذیرفت اما در ادامه مشکل دیگری پیش آمد. در مذاکرات آخری که صورت گرفت سانچس به مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که خواهان عقد قرارداد بلندمدت است. او در سال 2006 به قطر رفت و تا سال 2013 در آکادمی اسپایر، یکی از بهترین و مجهزترین آکادمی‌های فوتبال پایه در جهان مشغول فعالیت و پرورش بازیکنان جوان و نوجوان شد. این مربی 47 ساله در سال 2013 سرمربی تیم زیر 19 سال قطر و در سال 2017 سرمربی تیم ملی بزرگسالان قطر شد.

سانچس دقیقاً همین الگو را برای حضور در ایران مدنظر دارد و به همین دلیل به فدراسیون اعلام کرده که قرارداد طولانی‌ مدت می‌خواهد. این در شرایطی است که فدراسیون کشورمان قصد دارد سانچس را تا پایان جام ملت‌های آسیا 2023 که بهمن ماه سال آینده در قطر برگزار می‌شود، جذب کند و در صورت رضایت طرفین، این قرارداد تمدید شود.

در واقع اکنون تنها گره کار مدت زمان قرارداد است. با این وجود مذاکرات طرفین همچنان ادامه دارد هر چند با این شرایط به نظر می‌رسد شرایط کمی پیچیده‌تر از چیزی است که تصور می‌شود.

فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که تا پایان امروز (20 اسفند) سرمربی جدید را انتخاب خواهد کرد. در صورتی که مذاکرات با سانچس به بن‌بست برسد، آن وقت فدراسیون فوتبال مربی ایرانی را برای بازی با روسیه که 3 فروردین 1402 برگزار خواهد شد، انتخاب می‌کند. انتخاب یک مربی موقت برای دیدار با روسیه و مسابقه دوم در فیفا‌دی فروردین ماه که هنوز نهایی شده؛ یکی از پِلن‌های فدراسیون فوتبال است؛ هر چند این احتمال هم وجود دارد که این انتخاب مقطعی نبوده و قطعی باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید