جی پلاس

لالیگا، قرمزترین لیگ اروپا

تعداد کارت قرمزهای لالیگا در این فصل بیش از مجموع اخراجی های سری آ، لیگ برتر انگلیس و بوندسلیگا بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در ۲۳ هفته نخست لالیگا اسپانیا تاکنون ۹۴ کارت قرمز نشان داده شده است که در این زمینه بالاتر از  لیگ های بزرگ اروپایی است. این آمار از شش فصل گذشته لالیگا نیز پیشی می گیرد. در فصل ۱۶-۲۰۱۵ تعداد اخراجی های این رقابت ها بیش از ۹۴ بازیکن بود. در آن فصل ۱۰۸ بازیکن مجبور شدند زمین بازی را پیش از سوت پایان به خاطر کارت قرمز مستقیم یا دریافت دو کارت زرد ترک کنند. 

به نظر می رسد داوران اسپانیایی به راحتی بازیکنان را با کارت قرمز جریمه می کنند چون مجموع کارت های قرمز سری آ ایتالیا، بوندسلیگا آلمان و لیگ برتر انگلیس به ۹۴ عدد نمی رسد. به نوشته موندو دپورتیوو، در این سه لیگ بزرگ اروپایی ۸۸ بار بازیکنان اخراج شدند. ۴۰ کارت قرمز در ایتالیا، ۲۹ کارت قرمز در آلمان و ۱۹ کارت قرمز در انگلیس نشان داده شده است. در لیگ یک فرانسه با انجام ۲۰ بازی بیشتر نسبت به لالیگا ۷۱ کارت قرمز به بازیکنان داده شده است. 

در اسپانیا میانگین ۰.۴۱ کارت قرمز در هر بازی به ثبت رسیده است و این آمار با فرانسه (۰.۲۸ در هر بازی) فاصله زیادی دارد. ایتالیا با میانگین ۰.۱۷، آلمان ۰.۱۵ و انگلیس ۰.۰۸ در رتبه های بعدی قرار دارند. دلیل آمار بالای اخراج در لالیگا چیست؟ به خشن بودن بازیکنان برمی گردد یا داوران در نشان دادن کارت عجله می کنند؟ این یک بحث بی پایان است. 

در هر صورت موقعیت های عجیبی همچون دیدار این هفته سلتاویگو و وایادولید وجود داشته است. در یک دیدار کم برخورد که تنها یازده خطا داشت (شش خطا سلتاویگو و پنج خطا وایادولید) داور چهار کارت زرد و یک کارت قرمز نشان داد. سهم سلتا یک کارت زرد و وایادولید سه کارت زرد و یک کارت قرمز بود، یعنی بازیکنان میزبان از پنج خطای خود چهار بار جریمه شدند (هیچکدام از کارت ها به دلیل اعتراض نبود). 

در نگاه اول این آمار همه را شگفت زده می کند چون تعداد خطاها تنها یازده بود و دیگر بحث نحوه قضاوت داوران یا خشن بودن بازیکنان به چشم نمی آید. در هر صورت این اخراج آمار کارت های قرمز لالیگا را بیشتر کرد و نشان داد که لالیگا قرمزترین لیگ در اروپا است. 

در میان ۲۰ تیم حاضر در لالیگا الچه بیش از همه با کارت قرمز جریمه شده است. در بازی جمعه شب برابر رئال بتیس سه بازیکن این تیم کارت قرمز دریافت کردند. در مجموع تاکنون یازده بازیکن الچه اخراج شدند. سپس رئال بتیس با ۱۰ کارت قرمز و سویا با هشت کارت قرمز در رتبه های دوم و سوم دیده می شوند. اسپانیول، ختافه و اتلتیکومادرید هفت اخراجی داشتند. 

اوساسونا، بارسلونا، کادیس و والنسیا با پنج کارت قرمز در رتبه بعدی قرار دارند. سلتاویگو با چهار کارت قرمز بالاتر از وایادولید، ویارئال رایووایکانو، آلمریا و اتلتیک بیلبائو (سه کارت قرمز) قرار دارد. سپس مایورکا با دو کارت قرمز دیده می شود و این فهرست با رئال سوسیداد، جیرونا و رئال مادرید، هر یک با یک اخراجی بسته می شود. 

دیدگاه تان را بنویسید