تحریم کنندگان بوکس از کفتار و شغال بدتر هستند

رئیس فدراسیون جهانی بوکس به خاطر تحریم رقابت های جهانی از سوی آمریکا انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، چند ماه قبل بود که فدراسیون جهانی بوکس، با تصمیم «عمر کرملوف» رئیس روسی خود، جواز حضور ورزشکاران روسیه‌ای در مسابقات رسمی IBA را صادر کرد که با واکنش IOC نیز همراه بود تا جایی که حتی بحث حذف بوکس از المپیک نیز مطرح شده است.

این موضوع اما تنها به همانجا ختم نشد و حالا فدراسیون بوکس ایالات متحده نیز اعلام کرده که در راستای محکوم کردن این اقدام IBA، در مسابقات قهرمانی جهان بوکس ۲۰۲۳ شرکت نکرده و این فدراسیون را تحریم می‌کند. اتفاقی که باعث واکنش تند رئیس روسیه‌ای فدراسیون جهانی بوکس شد.

عمر کرملوف در این رابطه گفت: این تصمیم فدراسیون آمریکا به ورزشکاران این کشور تعلق ندارد. هیچ یک از مدیران ورزشی یا سیاستمداران جهان حق ندارند ورزشکاران را از رویای قهرمان شدن در جهان محروم کند. بوکسورها تمام زندگی خود را وقف ورزش می‌کنند، در حالی که مدیران و سیاستمداران می‌آیند و می‌روند.

او ادامه داد: کسانی که با ورزشکاران ما این کار را می‌کنند، از کفتار و شغال بدترند، اصالت ورزش و فرهنگ را زیر پا می‌گذارند. من از همه همکارانم می‌خواهم که سازمان‌های خود را از وجود چنین کفتارهایی پاک کنند، زیرا نمی‌توانم آن‌ها را جور دیگری نام ببرم.

کرملوف تصریح کرد: آیبا تمام تلاش خود را برای کمک به ورزشکاران ایالات متحده، جهت حضور در مسابقات جهانی بوکس انجام خواهد داد. حتی به آن‌ها کمک مالی نیز انجام خواهد داد. ما برنامه حمایت مالی خود را در پیش داریم و برای هر کشوری خواهیم جنگید تا به آن‌ها فرصتی بدهیم تا در مسابقات ما به نمایندگی از پرچم و سرود خود شرکت کنند.

کرملوف در پایان صحبت‌های تند خود گفت: مدیران و سیاستمدارانی که برای ورزشکاران تصمیم می‌گیرند، نباید در این ورزش شرکت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید