اعتراف کمیته داوران: خطا روی ترابی پنالتی بود

خداداد افشاریان نسبت به اظهارات پرسپولیس ها واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس کمیته داوران درباره صحبت های سرمربی و مدیرعامل پرسپولیس گفت: شفاف و رک می گویم من واقعا تلاشم را می کنم که حق به حقدار برسد. وقتی تیمی از یک شهرستان دور از داوری ضرر می کند من شخصا اذیت می شوم. چیزی که در بازی امروز پرسپولیس من را اذیت می کند رفتار داور نیست. تنم دارد می لرزد از حرف هایی که می شنوم. من نمی خواهم از داورم دفاع کنم یا بگویم گل محمدی حق ندارد اما باید حرفی بزنیم که وجهه قانونی و منطقی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما با چه کسی قرار داریم؟ تیم خاص کیست؟ چه کسی را می خواهیم قهرمان کنیم؟ به مردم رک بگویید که افشاریان چه کار می کند؟ این رفتار قابل دفاع نیست. در فوتبالی که همه شما دارید از آن سود می برید داور ما دارد مجانی قضاوت می کند. چرا باید این داور این اندازه تحت فشار باشد؟ چرا خدا را در نظر نمی گیرید. داور اشتباه کرده و اشتباه سهوی است هر جا انسان قضاوت می کند احتمال اشتباه است.

افشاریان درباره VAR گفت: مگر مشکل ما فقط پول است؟ یک پروسه طولانی دارد. آموزش داوران 6 ماه طول می کشد. خود var ساده است اما کارهای اداری اش بسیار سخت و طولانی است. داوران ما بسیار پاک هستند و واقعا مجانی قضاوت می کنند. ما اصلا پول نمی خواهیم ما احترام می خواهیم. نمی شود که تیم ببرد و بگویی داور عالی است اما یک روز اشتباه کرد و این گونه حرف بزنید.

او درباره صحبت های درویش که گفته بود داور مقصر نیست چرا که تابع اوامری است که به او داده می شود، گفت: من یقین دارم اگر درویش فردا حرف بزند دیگر این صحبت ها را نمی کند. او این حرف ها را زده و بار حقوقی اش به عهده خودش است. اگر ایشان مورد خاصی سراغ دارد بگوید که ما روی کد مورد نظر تحقیق کنیم.

افشاریان درباره ارزیابی اش از داوری گفت: من با ناظر صحبت کردم. ظاهرا داور ما روی یک صحنه پنالتی اشتباه محرزی انجام داده است.ما قطعا تمام رفتارهای داوران را چک می کنیم و هر داوری اشتباه کرده باشد طبق قانون برخورد می کنیم. من از کمیته انضباطی خواهش می کنم کسانی که بدون در نظر گرفتن رضای خدا حرف می زنند را رصد و با آنها برخورد کنند تا جو فوتبال ملتهب نشود.

او درباره تصمیم های داور گفت: اخراج بیرانوند درست بود و فخرالدینی در آفساید نبود، گل آلومینیوم هم به درستی خطا گرفته شد. فقط یک صحنه پنالتی در مورد خطا روی ترابی اشتباه کرد.

دیدگاه تان را بنویسید