صابر حیدری در گفت و گو با جی پلاس:

هندبالیست ایران: کمبود اسپانسر بیداد می‌کند/ جوان با چه انگیزه‌ای به هندبال بیاید؟

ملی پوش هندبال ایران با بیان اینکه این رشته به تازگی در مسیر پیشرفت قرار گرفته از کمبود اسپانسر انتقاد کرد و گفت: جوان با چه انگیزه‌ای به هندبال بیاید؟ این جوان که می‌خواهد آینده‌اش را با ورزش بسازد با خودش می‌گوید این همه تلاش کنم و زحمت بکشم که ثمره‌اش چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

الهام کهزادی: صابر حیدری ملی پوش هندبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص تاریخ سازی تیم ملی هندبال در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: سطح مسابقات بالا و همه تیم‌ها با آمادگی کامل شرکت کرده بودند. گروه سختی داشتیم و ما هم با انرژی بدنی خوبی در رقابت‌ها حاضر شدیم و نتیجه مناسبی هم گرفتیم.

او در عملکرد خود به عنوان بازیکن جوان تیم ملی هندبال که مورد تمجید قرار گرفت تصریح کرد: اول از همه خوشحالم اعتماد سرمربی را جذب کردم که بازی کنم و خودی نشان بدهم چون این مسئله خیلی برای من ارزشمند است. بعد هم سعی کردم چیزی که خودم هستم را به نمایش بگذارم. پس از صعود با غول‌های هندبال دنیا مواجه شدیم و اوایل هر بازی کمی عجله داشتیم اما سعی می‌کردیم زود به خودمان بیاییم و همه در تلاش بودیم از مسابقه لذت ببریم.

حیدری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند سال‌های آینده هم این پیشرفت ادامه دارد و امکان صعود تیم ملی به مراحل پایانی مسابقات قهرمانی جهان وجود دارد یا نه گفت: ما تیم خیلی جوان با میانگین سنی پایینی داشتیم و سختی کشیدیم و مقابل تیم‌های قوی، خوب بازی کردیم بنابراین صد در صد سال‌های آینده چه در آسیا چه در جهان می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم چون با تجربه بیشتری راهی مسابقات می‌شویم.

ملی پوش جوان هندبال ایران درباره مشکلات و کمبودهای این رشته در کشور گفت: این رشته دو سالی است که در حال پیشرفت است و در اکثر رده های سنی و بخش‌‌ها سهمیه می‌گیرد. به نظر من کمبود اسپانسر در هندبال بیداد می‌کند در حالی که نیاز به حمایت داریم تا سطح رقابت های داخلی بالا برود و استعدادهای بیشتری وارد این رشته شوند. جوان با چه انگیزه‌ای به هندبال بیاید؟ این جوان که می‌خواهد آینده‌اش را با ورزش بسازد با خودش می‌گوید این همه تلاش کنم و زحمت بکشم که ثمره‌اش چیست؟ خوشبختانه یکی دو اسپانسر آمدند اما خیلی کم است؛ ما نیازمند حمایت رسانه‌ای هستیم که  البته در مسابقات جهانی و لیگ برتر خیلی خوب اخبار را پوشش دادند. آینده هندبال را روشن می‌بینم به این شرط که این‌ها ادامه دار باشد تا ورزش ما اول در کشور خودمان جان بگیرد بعد در آسیا و جهان نتایج درخشان کسب کند. جوان‌هایی در هندبال هستیم که می‌توانیم به رشد این رشته کمک کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید