امباپه در کمین بازوبند کاپیتانی

خداحافظی بنزما و لوریس شرایط را برای کاپیتانی کیلیان امباپه در تیم ملی فرانسه فراهم کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هوگو لوریس دروازه‌بان تاتنهام و کاپیتان تیم ملی فرانسه، روز گذشته از فوتبال ملی خداحافظی کرد و حالا رقابت شدیدی بین امباپه و رافائل واران، مدافع منچستریونایتد، برای کسب بازوبند کاپیتانی فرانسه ایجاد شده است.

نشریه اکیپ فرانسه امروز در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت هنوز جانشینی برای لوریس مشخص نشده اما به نظر می‌رسد واران جانشین دروازه‌بان تاتنهام است، به خصوص که او در جام جهانی 2022 کاپیتان دوم تیم بود.

البته کیمپمبه، مدافع پاری‌سن ژرمن نیز پیش از این دو بار در دوران دیدیه دشان بازوبند کاپیتانی فرانسه را به بازو بست اما در حال حاضر حضور او در تیم ملی این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اکیپ همچنین اشاره کرد که صحبت‌های امباپه در بین دو نیمه بازی فینال جام جهانی 2022 قطر، با عنوان "سخنرانی رهبر" توصیف شده و اگر او برای کاپیتانی انتخاب شود، گزینه‌ای خواهد بود که نسل قدیمی و جوان را متحد می‌کند.

امباپه که در حال حاضر 66 بازی ملی در کارنامه خود دارد، در روزهای اخیر و پس از توهین به رییس فدراسیون فوتبال فرانسه به زین الدین زیدان، به این مسئله واکنش نشان داد و به انتقاد از نوئل لو گرانت پرداخت.

لو‌ گرانت در اظهاراتی کنایه آمیز درباره زیدان گفته بود: «شاید او به برنامه خاصی نیاز دارد تا باشگاه یا تیمی را برای همکاری پیدا کند. من به احتمال حضور او در برزیل اهمیتی نمی‌دهم. او می‌تواند به هر کجا که می‌خواهد برود؛ چه تیم ملی و چه تیم باشگاهی. چون من به هیچ چیزی که مربوط به او است، اهمیت نمی‌دهم. من به او زنگ نمی‌زنم و اگر با من تماس بگیرد، جواب نمی‌دهم.»

امباپه در پاسخ به این اظهارات عنوان کرده بود: «زیدان خود فرانسه است. ما نباید اینگونه به اسطوره‌ها بی احترامی کنیم.»

دیدگاه تان را بنویسید