اتهام تبانی به باشگاه بنفیکا پرتغال

دادستان‌ها به اطلاعات هک شده از ایمیل باشگاه بنفیکا دسترسی پیدا کردند و به دنبال تایید ادعاها مربوط به تبانی در این باشگاه پرتغالی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سران تیم فوتبال بنفیکا، صدرنشین فصل جاری لیگ برتر پرتغال به دلیل تبانی تحت بازجویی قرار گرفته‌اند. رسانه های پرتغالی اعلام کردند که این تحقیقات در نتیجه دسترسی دادستان ها به ایمیل های هک شده و مربوط به یک دوره چهار ساله بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ است.

همه کسانی که در آن بازه زمانی و پس از آن به عنوان مدیران و اعضای هیات مدیره فعال بودند، از جمله روی کاستا ستاره سابق بنفیکا، آث میلان و پرتغال تحت بازجویی قرار خواهند گرفت. کاستا در سال ۲۰۲۰ نایب رئیس باشگاه شد اما در نهایت با استعفای لوئیس فیلیپه ویرا رئیس سابق این باشگاه، ریاست این باشگاه را بر عهده گرفت.

ویرا برای مدت طولانی در این سمت بود اما به خاطر اتهامات مربوط به کلاهبرداری، جعل، فرار مالیاتی و پولشویی دستگیر شد. در همین راستا باشگاه بنفیکا تحقیقات را تایید کرده و در بیانیه‌ای کوتاه تایید کرده است که در حال همکاری با مسئولان مربوطه است.

در ابتدای سال گذشته نیز زمزمه های تبانی در تیم بنفیکا شنیده شد ولی در آن زمان سران تیم بنفیکا ادعاهایی مبنی بر پرداخت ۱.۹ میلیون یورو به یک داور برای قضاوت جانبدارانه از این تیم را رد کردند.

بنفیکا در حال حاضر در صدر جدول رده بندی لیگ پرتغال قرار دارد و با براگا و پورتو رقابت سختی برای قهرمانی در این فصل دارد

 

دیدگاه تان را بنویسید