قهرمان المپیک: علیرضا دبیر، کشتی را بی اعتبار کرد

قهرمان اسبق کشتی جهان و المپیک به تندی از رئیس فدراسیون انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک به شدت از رییس فدراسیون کشتی انتقاد کرد.

طرفداری نوشت: علیرضا دبیر بعد از انتخاب به عنوان رییس فدراسیون کشتی تعدادی از چهره‌های نامدار آزاد و فرنگی را دور خود جمع کرد. او ابتدا محمد بنا را در کسوت سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی حفظ و در ادامه حمید سوریان را به سمت نایب‌رییسی فدراسیون منصوب کرد. همچنین امید نوروزی در قامت مشاور عالی کنار دبیر قرار گرفت اما رفته رفته هر سه به دلایل مختلف از فدراسیون جدا شدند.

قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل اتفاقاتی که در انتخابات هیات کشتی فارس رخ داد، دبیر را مقصر دانسته و معتقد است آینده روشنی پیش روی کشتی ایران نیست.

امید نوروزی درباره وضعیت کشتی ایران اظهار داشت: متاسفانه کشتی با حضور علیرضا دبیر، ارزش و اعتبار خود را از دست داده است. جایگاه و آبروی کشتی در میان مردم به واسطه تمام رفتارها و کارهای غیرحرفه‌ای دبیر از بین رفته است. اوایل خیلی دوستانه به او تذکرات لازم را دادیم. وقتی ابتدا از دبیر حمایت کردیم، قرار شد عدالت را برقرار کند، زد و بند و رفیق‌بازی نباشد و کنار هر تیم، 5 تا 10 طفیلی به مسابقات مختلف اعزام نشود.

وی افزود: قرار بود مربیان سازنده همراه تیم‌ها به رقابت‌ها بروند؛ مربیانی که شب و روز زحمت می‌کشند. حداقل چند قهرمان جوان برای کسب تجربه اعزام شوند. دبیر در طول هشت ماه، 18 رییس هیات کشتی استانی را عوض کرده است. یک مدیر در عرض هشت ماه می‌تواند به 18 استان سرکشی کرده، مجمع برگزار و رییس هیات انتخاب کند؟ هدف دبیر از این اقدامات چیست؟

قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک تصریح کرد: دبیر به دنبال این است که مجمع را یکدست کرده و برای انتخابات بعدی، همگی موافق باشند و کسی ساز مخالف نزند. بسیاری از این انتخابات، انتصابات و برگزاری مجامع مثل مجمع استان فارس است. حکم ابطال این مجمع از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شده ولی متاسفانه بسیاری از دوستان در استان‌های دیگر اطلاعی نداشته و قانون و مقررات را به خوبی نمی‌دانند. دبیر در انتخابات کشتی فارس با قصد و غرض وارد شد و کاری کرد کشتی این استان سقوط وحشتناکی داشته باشد.

نوروزی خاطرنشان کرد: فارس زمانی قطب کشتی فرنگی کشور بود و 50 درصد شاکله تیم ملی در مسابقات جهانی نروژ را تشکیل می‌داد اما حالا رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد. چه کسی این کار را انجام داده است؟ حالا او باید پاسخگوی جامعه کشتی و مردم باشد.

وی در خصوص استعفای حمید سوریان و زمزمه‌هایی مبنی بر وجود اختلاف میان او علیرضا دبیر گفت: حمید سوریان می‌توانست تصمیمات بهتری بگیرد ولی متاسفانه به‌موقع و قاطعانه تصمیم نگرفت. شاید هم دبیر در فدراسیون، پستی تشریفاتی به سوریان داده و در واقع او در فدراسیون هیچ‌کاره بوده است.

قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک تاکید کرد: اکنون کشتی کشور متزلزل شده و افت کرده است؛ کشتی استان فارس یکی از نمونه‌ها محسوب می‌شود. باعث و بانی این افت، تصمیمات اشتباه فدراسیون، غرض‌ورزی‌ها و دشمنی‌ها، منافع شخصی و خواسته‌های رییس فدراسیون است. دبیر، کشتی فارس را با خاک یکسان کرد. تخلفات مجمع انتخاباتی با 13 تخلف احراز و حکم ابطال صادر شده است.

نوروزی در ادامه گفت: فارس، قطب کشتی فرنگی کشور بوده اما دبیر به عنوان رییس فدراسیون و رییس مجمع، حتی در این حد به کشتی فارس احترام نگذاشت که در مجمع حاضر شود؛ این اقدام بزرگترین بی‌حرمتی به جامعه کشتی شیراز و استان فارس بود. رییس جدید هیات کشتی فارس از لحاظ قانونی صلاحیت ندارد، به این دلیل که حکم ابطال از سوی وزارتخانه صادر شده و باید طبق این حکم، مدیرکل ورزش و جوانان اقدام کند. جامعه کشتی فارس پیگیر حق خود است. دبیر و همکاران او هم باید در دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشند.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی با هدایت حسن رنگرز گفت: بالاخره رنگرز در کشتی باتجربه است. او از نظر مهره نیز دست پری دارد. ملی‌پوشان کنونی در رنکینگ جهانی دارای جایگاه هستند. نتایج خوبی هم در دو تورنمنت اخیر کسب شده ولی عیار سرمربی و فدراسیون در بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان و المپیک سنجیده می‌شود.

قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک خاطرنشان کرد: اگر در جهانی و المپیک آینده موفق باشیم، می‌توانیم به کادر فنی نمره قبولی بدهیم. البته رنگرز تجربه زیادی دارد، خاک کشتی خورده و تحصیل‌کرده است بنابراین می‌تواند موفق باشد. او باید تصمیمات به‌جا و به‌موقعی بگیرد و کادر فنی هم در انتخاب نفرات دقت کند. محمد بنا در گذشته اشتباه کرده و کادر بسیار ضعیفی را جمع کرد؛ نتیجه‌اش را نیز همه دیدند.

نوروزی در پایان گفت: کشتی نباید گلخانه‌ای باشد. مسابقات انتخابی باید به‌موقع و سر وقت برگزار شود تا جامعه کشتی کشور انگیزه داشته باشد و هر کشتی‌گیری بداند برای ملی‌پوش شدن شانس دارد.

دیدگاه تان را بنویسید