امید نوروزی: 4 سال طول می کشد کشتی سرو سامان بگیرد/ از دبیر حمایت می کنم

امید نوروزی قهرمان کشتی فرنگی المپیک ۲۰۱۲ لندن با بیان اینکه از علیرضا دبیر حمایت می‌کنیم، گفت: اینکه فدراسیون کشتی به خاطر دیدار با او، هیئت‌ها را تهدید می‌کند اخلاقی و حرفه‌ای نیست.

لینک کوتاه کپی شد

امید نوروزی در مورد سفر علیرضا دبیر به شیراز برای دیدار با رئیس هیئت و جمعی از گوش شکسته‌های کشتی این استان، اظهار داشت: متاسفانه در مورد این سفرها چیزهایی در شبکه‌های مجازی گفته می‌شود که غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای است. شنیده‌ام که چند نفر از آقایانِ فدراسیون‌نشین زنگ زده و هیئت‌ها را تهدید کرده‌اند که چرا با دبیر جلسه گذاشته‌اید. علیرضا دبیر قهرمان المپیک و جهان است، این همه افتخار کسب کرده و در حالی که هنوز ثبت نامی از کاندیدای ریاست فدراسیون انجام نشده، او حق دارد هر جایی که دلش می خواهد برود. این موضوع به فدراسیون ارتباطی ندارد. این برخوردها خوب نیست، هر کسی اختیار دارد به هر شهری که می‌خواهد برود. دبیر به شیراز آمده که به دوستانش سر بزند و ما با کمال افتخار در خدمتش هستیم و همه‌گونه حمایتش خواهیم کرد، نه به خاطر بحث رفاقت، بلکه به دلیل شناختی که از او دارم.

*اصلاح خرابی‌های کشتی ٤ سال زمان می‌برد
نوروزی با اشاره به وضعیت کشتی، تصریح کرد: کشتی آزاد و فرنگی وضعیت خوبی ندارند. شاید ٤ سال طول بکشد که کشتی دوباره سر و سامان بگیرد و خرابی‌های گذشته و اتفاقاتی که در این مدت رخ داد از بین برود. بحث یکی دو سال نیست، حداقل باید ٤ سال کار شود.

این فرنگی کار شیرازی ادامه داد: باید گروه توانمندی راس کار باشد که زودتر به نتیجه برسیم. من آدم رکی هستم و در حال حاضر بهترین گزینه‌ای که می‌تواند فدراسیون را مدیریت کند علیرضا دبیر است. این را همه جا هم اعلام کرده‌ام. اگر دبیر در انتخابات کاندیدا شود نظر من و هیئت کشتی استان فارس روی اوست. دبیر مدیر باتجربه‌ای است که سال‌ها هم مسئولیت کمیسیون برنامه و بودجه کلانشهر تهران را برعهده داشته، دکترای مدیریت دارد و قهرمان جهان و المپیک است. او از نظر اخلاقی هم موجه است.

*معلوم نیست این همه بودجه کجا هزینه شده است
وی تاکید کرد: نظر ما روی دبیر به هیچوجه احساسی نیست، ما از کسی حمایت می‌کنیم که بتواند به کشتی کمک و خدمت کرده و احترام پیشکسوتان را حفظ کند. در این سال‌ها تمام احترام‌ها زیر پا گذاشته شده و اصلا معلوم نیست بودجه کجا هزینه شده است. در قبال این همه سوء مدیریت و ناکامی پاسخی به مردم داده نشد. اگر من، سوریان، امثال ما و ٤ مربی سازنده نتوانیم در کشتی نظر بدهیم دیگر چه کسی باید صحبت کند؟ تیم قهرمان المپیک، یازدهم جهان شده و هیچ کسی هم پاسخگوی مردم نیست.

*بنا نباید اشتباهات قبل را تکرار کند
قهرمان المپیک 2012 لندن در پاسخ به این سوال که با بازگشت محمد بنا چقدر به موفقیت کشتی فرنگی امیدوار است، خاطرنشان کرد: بنا نباید اشتباهات قبلش را تکرار کند، باید در انتخاب کادرفنی و مسائل تمرینی تجدید نظر کند و تمریناتش را با علم روز دنیا پیش ببرد. نباید از کشورهای پیشرفته در بحث حرفه‌ای عقب باشیم. اگر بخواهیم طبق روال ٨-٩ سال پیش تمرین کنیم همان داستان برزیل تکرار خواهد شد. المپیک 2016 ریو تنها جایی بود که به راحتی می‌توانستم قهرمان شوم اما به خاطر تمرینات اشتباه و مسائل دیگر مدالم را از دست دادم. من در برزیل مشکل بدنی داشتم. بنا پیشکسوت و مربی من است و احترامش واجب، او سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیده اما این را قبلا به بنا هم گفته بودم که بدن‌های ما در ریو خراب بود.

*به نظر بنا احترام می‌گذارم
وی با اشاره به اینکه عدهای بدون اطلاع از مسائل مختلف، در فضای مجازی فحاشی می‌کنند گفت: متاسفانه عده‌ای اصلا فکر نمی‌کنند و اینستاگرام به محلی برای فحاشی تبدیل شده است، آنها به همه توهین می‌کنند.

نوروزی در پاسخ به این سوال که قبلا گفته بود باز هم می‌خواهد کشتی بگیرد و آیا بعد از اظهار نظر سرمربی تیم ملی و مخالفتش با این تصمیم طلایی‌های المپیک 2012، باز هم می‌خواهد به کشتی برگردد؟ به تسنیم گفت: من دوست داشتم دوباره کشتی بگیرم و می‌خواستم صددرصد این کار را انجام دهم اما متاسفانه بعد از آن، محمد بنا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که صلاح نمی‌بیند ما به کشتی برگردیم. من هم به نظر او احترام می‌گذارم و از این تصمیم صرف نظر کردم. وقتی سرمربی نظرش این نیست که ما کشتی بگیریم بازگشت ما فایده‌ای ندارد. کادرفنی باید موافق بازگشت ما باشد که بتوانیم موفق شویم.

 

دیدگاه تان را بنویسید