بازگشت گربه سیاه کشتی گیران ایرانی به سبک وزن

ری هیگوچی در اندیشه بازگشت به سبک وزن در المپیک پاریس است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هنوز هم شنیدن نام ری هیگوچی، کشتی دوستان ایرانی را به یاد باخت حسن رحیمی مقابل او در المپیک ریو می اندازد؛ جایی که همه منتظر کسب طلای رحیمی بودند اما این کشتی گیر که تا آن زمان اسم و رسمی نداشت، موفق شد رحیمی را شکست دهد و به فینال برسد که در آنجا با شکست مقابل ولادیمیر خینچگاشویلی به نقره وزن ۵۷ کیلوگرم رسید.

پس از آن مسابقات حضور هیگوچی در دایره طلایی کم رنگ شد و در انتخابی المپیک توکیو هم راه به جایی نبرد، تا اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در مغولستان، او در یک وزن بالاتر یعنی ۶۱ کیلوگرم کشتی گرفت که این بار در فینال، موفق شد داریوش حضرتقلی زاده از ایران را شکست دهد.

هیگوچی در مسابقات جهانی صربستان هم در همین وزن کشتی گرفت و در فینال بار دیگر مقابل ایرانی ها پیروز شد و این بار رضا اطری را شکست داد تا به گربه سیاه کشتی گیران ایرانی بدل شود.

طی روزهای گذشته و در خلال برگزاری جام امپراطور ژاپن که جزو مراحل انتخابی تیم ملی است، هیگوچی بار دیگر به وزن ۵۷ کیلوگرم برگشت و موفق شد با شکست همه رقبا قهرمان سبک وزن شود؛ موضوعی که نشان می دهد او قصد دارد بار دیگر در این وزن کشتی بگیرد و تا المپیک پاریس در ۵۷ کیلوگرم به کار خود ادامه دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید