جی پلاس

غیبت عجیب کشتی گیران ایرانی در برترین های سال آسیا!

برترین‌های کشتی سال آسیا در حالی مشخص شدند که در بین کشتی‌گیران برتر، نامی از ایرانی‌ها دیده نمی‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ روز گذشته شورای کشتی آسیا، اسامی مربیان و کشتی گیران برتر سال ۲۰۲۲ در قاره کهن را اعلام کرد که بر اساس آن، پژمان درستکار و محمد بنا، سرمربی های تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران، موفق به کسب جایزه بهترین مربی سال شدند.

علاوه بر این اسامی برترین کشتی‌گیران سال هم اعلام شد که بر اساس آن در کشتی فرنگی آکژول محمود اف از قرقیزستان، در آزاد تایشی ناریکانی از ژاپن و در کشتی زنان ژامیلا باخبرجنوا از قزاقستان برگزیده شدند.

نکته جالب در این لیست غیبت کشتی گیران ایرانی بود؛ مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ در اولان باتور مغولستان برگزار شد که در کشتی آزاد، ایران قهرمان و در فرنگی نایب قهرمان شد.

در کشتی آزاد قهرمانی آسیا رحمان عموزاد، یونس امامی، علی سوادکوهی، امیرحسین فیروزپور، محمدحسین محمدیان و یدالله محبی طلا گرفتند و در کشتی فرنگی هم محمدرضا مختاری، رسول گرمسیری، ناصر علیزاده و مهدی بالی به مقام نخست رسیدند.

در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ هم کشتی آزاد ایران دوم، و کشتی فرنگی در جایگاه چهارم تیمی قرار گرفتند.

در این رقابت‌ها هم رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور در کشتی آزاد به مدال طلا رسیدند و ایران در فرنگی طلا نگرفت، اما هرکدام از این نفرات که در قهرمانی آسیا و جهانی مدال گرفتند، می‌توانستند در بین نفرات برتر سال کشتی آسیا قرار بگیرند اما نهایتا با تصمیم شورای کشتی آسیا، ایرانی‌ها جایی در بین برترین کشتی گیران سال قاره کهن نداشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید