بحران 50 میلیاردی پشت در خانه پرسپولیس!

اگر پرسپولیس نتواند قسط اول مطالبات دروازه‌بان پیشینش را پرداخت کند در دردسر بزرگی خواهد افتاد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ماجرای رادوشوویچ و پرسپولیس یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های بازیکنان خارجی به حساب می‌آید؛ دروازه‌بان دوم پرسپولیس که قراردادش در دوره محمدحسن انصاری‌فر به یک باره افزایش یافت تا پس از جدایی‌اش، دردسر بزرگی برای سرخ‌پوشان ایجاد شود.

ورزش سه درباره این پرونده نوشت: پرسپولیس این روزها خود را آماده فعالیت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی می‌کند که به زودی و پس از برگزاری هفته پانزدهم فرا خواهد رسید و این باشگاه برای جذب مهاجم، حضوری فعال در آن خواهد داشت. اما در همین حین، موعد اولین قسط از مطالبات بوژیدار رادوشوویچ نیز فرا خواهد رسید تا سرخپوشان در موقعیتی دشوار قرار بگیرند.

قرمزها که از مدتها پیش با پرونده بوژیدار رادوشوویچ دست به گریبانند، ابتدا روی حکم 866 هزار یورویی این بازیکن که از سوی فیفا صادر شده بود، اعتراض کردند که دادگاه عالی ورزش نیز عینا این حکم را صادر کرد اما پرسپولیس در سوییس موفق شد مذاکرات با بوژیدار را پیش ببرد و برای پرداخت چند مرحله‌ای مطالبات گلر سابق و کروات، با او به توافق برسند.

در این توافق رادوشوویچ از 16 هزار اصل پول و پنج درصد جریمه سالیانه خود چشم‌پوشی کرد و در عین حال پرسپولیس ملزم شد که در چهار قسط 2 ماهه، 850 هزار یورو به این بازیکن پرداخت کند که یک توافق بسیار خوب محسوب می‌شود؛ توافقی که شاید خوشبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم تصورش را نمی‌کرد.

با این حال اما نکته جالب این است که در زمان توافق پرسپولیس با بوژیدار، نرخ یورو نسبت به تومان عددی در حوالی 34 هزار را نشان می‌داد اما الان بیش از ده هزار تومان افزایش داشته  است. به عبارتی اگر پرسپولیس همان روز مطالبات رادو را پرداخت می‌کرد، حدود 29 میلیارد به این بازیکن می‌داد اما حالا برای تسویه با او باید 40 میلیارد هزینه کند

البته ممکن است نرخ یورو در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند و پرسپولیس برای تسویه حساب با رادو متحمل هزینه بیشتری هم بشود اما به هر حال 15 ژانویه (25 دی) زمانی است که سرخپوشان باید اولین قسط از طلب این بازیکن را به حساب او واریز کنند.

زمانبندی طلب پرسپولیس به این شکل است: 250 هزار یورو (25 دی)، 200 هزار یورو (25 اسفند)، 200 هزار یورو (25 اردیبهشت) و 200 هزار یورو (25 تیر). بنابراین پرسپولیس به زودی باید قسط دوم را هم بدهد که البته مشخص نیست چقدر برای این باشگاه آب می‌خورد.

آنطور که در این توافقنامه آمده، در صورتی که پرسپولیس نتواند اقساط را پرداخت کند یا با تاخیر این کار را انجام دهد، 200 هزار یورو جریمه خواهد شد تا پرونده بوژیدار به یک میلیون و 50 هزار یورو افزایش یابد که با نرخ فعلی یورو حدود پنجاه میلیارد تومان خواهد شد.

البته باتوجه به پاداش جام جهانی پرسپولیس که در حساب فیفا قرار دارد، سرخ‌ها امیدوارند که بی‌دردسر مطالبات گلر کروات خود را در موعد مقرر به او بدهند اما در غیر این صورت و باتوجه به تحریم‌های بانکی، شاید یک بحران تازه انتظار این باشگاه پرماجرای تهرانی را بکشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید