رادوشوویچ: فصل آینده هم شماره یک پرسپولیس نیستم

دروازه بان کروات تیم پرسپولیس به تهران بازگشته تا تمرینات خود را پیگیری کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان اهل کشور کرواسی باشگاه پرسپولیس است و از فصل شانزدهم همراه سرخپوشان بوده و در این مدت سه قهرمانی با این تیم به ویترین افتخاراتش اضافه کرده است. البته رادو به این میزان راضی نیست و دلش می‌خواهد تعداد قهرمانی های خود در خاورمیانه را افزایش بدهد. رادوشویچ یک بازیکن کم حاشیه به حساب می‌آید زیرا هرگز از نیمکت‌نشینی خسته نشد، گلایه نکرد و همیشه با علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک سرخپوشان رابطه دوستانه دارد. اما این بازیکن امیدوار است در فصل آینده به عنوان مرد اول قفس توری سرخ ها به میدان برود و برای همیشه از نیمکت ذخیره ها جدا شود. با رادو که به تازگی به ایران برگشته، برای دقایقی به صحبت پرداختیم:

*در ابتدا نظرت درمورد شرایط را بگو. با کرونا چطور کنار آمدی؟

ما در اروپای شرقی شرایط خاصی داشتیم. در آنجا باید به صورت کامل پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردیم. هرچند قربانیان زیادی بابت ویروس کرونا نداشتیم اما باز هم شرط اصلی این بود که از خودمان و خانواده مراقبت کنیم. من در این مدت تلاش کردم در قرنطینه بمانم و تمریناتم را در خانه ادامه بدهم هر چند نتوانستم تمرین تاکتیکی زیادی داشته باشم ولی باز هم موفق شدم به لحاظ بدنی و روحی خودم را مهیای مسابقات کنم.

*فکر می کنی باقی بازیکنان پرسپولیس هم چنین وضعیتی داشته باشند؟

دقیقاً مطمئنم که این طور است. ما هر روز با اعضای کادر فنی تیم صحبت می کردیم و تا جایی که می دانم تک تک بازیکنان پرسپولیس از وضعیت خوبی برخوردارند. در تیم ما، همه بازیکنان حرفه ای هستند و رفتارهای حرفه ای دارند. 

*پرسپولیس در حال حاضر صدرنشین جدول است. آیا قهرمانی هم به این صدرنشینی اضافه خواهد شد؟

تردید نکنید که این طور می شود. من اگر می دانستم تیم مان قهرمان لیگ برتر نمی شود هرگز به ایران برنمی گشتم. ادعای من به این خاطر است که می‌دانم پرسپولیس چه تیم بزرگ و مهمی در قاره آسیا است. همه می دانند که ما چگونه  در این فصل برای قهرمانی جنگیدیم. در هیچ کشوری آسان نیست که یک باشگاه ۴ سال  پشت سر هم به قهرمانی برسد. این موضوع نشان‌دهنده قدرت ما است. امیدوارم از این قدرت به خوبی استفاده کنیم. در تیم پرسپولیس پتانسیل کسب افتخارات بزرگ همیشه وجود داشته و دارد. از این رو باید از چنین پتانسیلی استفاده کنیم.

*در مورد موفقیت های پرسپولیس صحبت کردی. می توانی به این موضوع پاسخ بدهی که دلیل این موفقیت ها چه بوده؟

من در این مدت متوجه یک اتفاق مشترک شدم و می دانم که این اتحاد بود که باعث شد ما به سه قهرمانی پشت سر هم برسیم. من در تمام این قهرمانی ها همراه تیم بودم و پیراهن پرسپولیس را به تن داشتم. در واقع صمیمانه می‌گویم از این اتفاق بسیار خوشحال و راضی هستم زیرا پرسپولیس را تیم بزرگی می‌دانم. ما در هر شهری که وارد شدیم، از ما استقبال بی نظیری کردند که این نشان می دهد برند باشگاه پرسپولیس بسیار مهم تلقی می شود. با این حال فکر می‌کنم اگر ویروس کرونا نبود همان دو ماه قبل قهرمانی می‌رسیدیم و کار را تمام می‌کردیم. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و چطور تقویم مسابقات را می نویسند. با این حال من می‌گویم پرسپولیس قهرمان می‌شود چون مهم ترین تیم ایران و قوی ترین تیم غرب آسیا است.

*تو در مورد ادامه لیگ صحبت می کنی اما برخی باشگاه ها کاملا مخالف این موضوع هستند.

من هم از این ماجرا متعجب هستم که چرا برخی می‌گویند لیگ نباید برگزار شود در حالی که تمام کشورها به دنبال راهی برای برگزاری بازی‌ها هستند. می بینید که باشگاه های آلمانی کارشان را شروع کردند و سایر باشگاه‌ها مثل اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و...  که الگوی همه لیگ ها به شمار می‌روند، برای شروع دوباره مسابقات شان زمانی را تعیین کردند. در ایران هم باید با یک زمان بندی درست به سراغ ادامه دادن به بازی ها برویم. به نظرم این تصمیم منطقی بود که سازمان لیگ ایران گرفت و بازی‌ها را دنبال خواهیم کرد. از سوی دیگر برخی فقط بهانه می‌آورند که اجازه ندهند ما قهرمان شویم در حالی که قطعاً به قهرمانی می رسیم.

*همبازی تو یعنی علیرضا بیرانوند فصل آینده به باشگاه آنتورپ بلژیک می‌رود. آیا با جدایی بیرانوند، تو می توانیم گلر شماره یک تیم باشی؟

من در این سال‌ها هم تجربیاتم در فوتبال ایران بیشتر شده و هم توانستم اعتماد هواداران و مربیان پرسپولیس را به دست بیاورم. در دوران کاری برانکو به ایران آمدم و در زمان کار مربیانی مثل گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی هم فرصت بازی در ترکیب اصلی را داشتم. می‌خواهم با همین انگیزه و روحیه کارم را ادامه بدهم و برای پرسپولیس مهره موثری باشم. البته در سه، چهار سال گذشته همیشه با پیراهن شماره ۴۴ به زمین رفتم و مطمئن باشید این پیراهن از تن من خارج نمی شود. یعنی در فصل بعد هم شماره یک نیستم بلکه شماره ۴۴ خواهم بود اما همانطور که گفتم دلم می‌خواهد دروازه‌بان اول تیم باشم.

دیدگاه تان را بنویسید