جی پلاس

شماره 8 پرسپولیس و بوی خوش دلار

پورعلی گنجی درحالی که بعد از مصدومیت طولانی مدت از حضور در پرسپولیس استقبال می کرد حالا صحبت هایش بوی جدایی از جمع قرمزپوشان را می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نمی توان به شخصی به خاطر انتخاب موقعیت کاری مناسب تر از قبل، خرده گرفت چرا که همه به دنبال پیشرفت هستند؛ حتی اگر فقط در بعد مادی باشد. اما در فوتبال ایران افراد برای جدایی هیچ گاه رک و راست از اهداف شان حرف نمی زنند و نقش بازی می کنند تا خود را یک قربانی نشان دهند که به زور از محبوب خود جدا شدند!

این موضوع نه در فصل جاری و در یک تیم بلکه سال های سال است در تیم های مختلف لیگ ایران به خصوص پرسپولیس و استقلال دیده می شود. حالا هم نوبت به مرتضی پورعلی گنجی رسیده است!

پورعلی گنجی که بعد از مصدومیت طولانی و با ناآمادگی برای رسیدن به جام جهانی و پوشیدن دوباره پیراهن تیم ملی به پرسپولیس پیوست در مصاحبه های مختلف از علاقه اش به قرمزها سخن گفت.

"بالاخره بعد از چند سال بازی در خارج از ایران، تصمیم گرفتم به ایران برگردم و در خدمت تیم بزرگ پرسپولیس و هواداران پرشمارش باشم. تقریبا همه می دانند که من از بچگی عاشق پرسپولیس هستم و خیلی خوشحالم که توانستم به تیمی ملحق شوم که دوستش دارم. امیدوارم همه در کنار هم فصل فوق العاده ای را برای هواداران پرسپولیس رقم بزنیم و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.بی صبرانه منتظر بازی برای پرسپولیس آن هم مقابل هواداران هستم و امیدوارم بتوانم مهره مفیدی برای تیم بزرگ پرسپولیس باشم." این صحبت های پورعلی گنجی بعد از پیوستن به جمع قرمزها است.

حالا او در جدیدترین مصاحبه خود از پیشنهادهای مالی و احتمال ترک تیم صحبت کرده است! پورعلی گنجی گفت: پیشنهاد داشتم و دارم. اما شرایط به شکلی است که دوست ندارم تیم را تنها بگذارم. اما اگر بخواهم بروم، جدا از پولی که باشگاه بابت جام جهانی گرفته، حدود 8-7 میلیارد هم باید بدهم و رضایتنامه‌ می گیرم. به خاطر شرایط روحی و وضعیت کنونی  و نبود هوادار واقعا و صادقانه اگر بخواهم بگویم، هیچ روحیه‌ای ندارم. انگیزه‌ای برای بازی کردن ندارم. اگر بخواهم بروم ان شاالله جای خوبی خواهد بود تا پرچم پرسپولیس هم همیشه بالا باشد.

پورعلی گنجی می گوید چون هوادار در ورزشگاه نیست او انگیزه ای برای بازی ندارد. آیا بازی برای مردم هم پخش نمی شود؟ آیا هواداران پرسپولیس فقط همان هایی هستند که به ورزشگاه می آیند؟! مگر در زمان شیوع کرونا که تماشاگران در ورزشگاه نبودند بازیکنان تیم را ترک کردند چون انگیزه ندارند؟! اگر بازیکنی انگیزه ندارد حتی اگر در تیم های خارجی هم توپ بزند بدون انگیزه خواهد بود. مگر اینکه معنای انگیزه به جای تماشاگران، پول باشد!

با  توجه به شرایط ارزی کشور و افزایش بی سابقه دلار و یورو بازیکنان ترجیح می دهند به جای قراردادهای ریالی با تیم هایی حتی در سطح دو و سه آسیا اما به دلار قرارداد ببندند. صحبت هایی که پورعلی گنجی انجام داده شاید برای خودش تازگی داشته باشد اما برای هواداران پرسپولیس که رفتن ترابی، علیپور، بیرانوند، رضاییان، طارمی، خلیل زاده و کنعانی زادگان و نمایش هایشان را وقت جدایی دیده اند این صحبت ها تکراری است.

بازیکنی که بوی خوش دلار و یورو به مشامش رسیده و می خواهد به جای بازی برای تیم محبوبش (به گفته خود بازیکن) پیراهن تیم دیگری را به تن کند بهتر است رک و راست با هواداران سخن بگوید؛ یا حداقل اینکه شعار ندهد.

نکته جالب توجه اینکه پورعلی گنجی می گوید به شکلی می رود که پرسپولیس ضرر نکند و پرچمش بالا باشد؛ اما منت گذاشتن چنین بازیکنانی سر پرسپولیس و استقلال هم یک داستان قدیمی است. سرخابی ها همیشه از همین رفتارها است که ضرر می کنند و بازیکنی با این تفکر اگر به فکر تیمش باشد فیلش یاد هندوستان نمی کند!

دیدگاه تان را بنویسید